Για σχολικές ομάδες

Στο Μουσείο ή στο σχολείο

Στα Ελληνικά ή στα Αγγλικά

Eκπαιδευτικά Προγράμματα του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου για ομάδες παιδιών ηλικίας 2-6 ετών και σχολικές ομάδες Α΄- Στ΄ Δημοτικού 2017-2018 στο «Παιδικό Μουσείο της Αθήνας

Για παιδιά ηλικίας 2-3 χρόνων

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Μια γραμμή ταξιδεύει»

Μια ευθεία γραμμή ταξιδεύει παρέα με τη μουσική, μεταμορφώνεται και μας καλεί να την ακολουθήσουμε. Μέσα από μια ιστορία ανακαλύπτουμε την ευθεία, την καμπύλη και τον κύκλο. Με το σώμα μας και την κίνηση προσεγγίζουμε βιωματικά τις μορφές που μπορεί να πάρει μια γραμμή.

Για παιδιά ηλικίας 2-4 χρόνων

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Το μικρό και το μεγάλο μια παρέα»

Ποιος μπορεί να φοράει ένα παπούτσι νούμερο 50; Πόσο βαρύ είναι ένα αναδευτήρι ενός μέτρου; Ανακαλύπτουμε αντικείμενα από τις συλλογές του Μουσείου και προσεγγίζουμε την έννοια του μεγέθους. Συγκρίνουμε αντικείμενα, τα συσχετίζουμε και εξοικειωνόμαστε με απλές μαθηματικές έννοιες και δεξιότητες.

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Πάω βόλτα με μια φυσαλίδα»

Με σαπούνι και νερό, με χωνιά και άλλα αντικείμενα που χρησιμοποιούμε καθημερινά ανακαλύπτουμε τις φυσαλίδες. Παίζοντας εξερευνούμε τον κόσμο της επιστήμης και της τέχνης, αναπτύσσουμε τη φαντασία μας και ταξιδεύουμε!

Για παιδιά ηλικίας 3-4 χρόνων

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ο χορός των σχημάτων»

Με ποιον τρόπο χορεύουν τα σχήματα; Τι ήχο κάνει ο κύκλος; Πώς ακούγεται το τετράγωνο; Εμπνεόμαστε από τη ζωγραφική και τη μουσική και γνωρίζουμε τα βασικά γεωμετρικά σχήματα. Αξιοποιούμε το σώμα μας και την κίνηση προκειμένου να δημιουργήσουμε το δικό μας έργο τέχνης.

Ημέρα πραγματοποίησης: Δευτέρα (το πρόγραμμα μπορεί να πραγματοποιηθεί και στον χώρο του σχολείου)
Αριθμός παιδιών σε κάθε πρόγραμμα: έως 15
Διάρκεια προγράμματος: 60’

Οικονομική συμμετοχή: 5,00 ευρώ για κάθε παιδί αν το πρόγραμμα πραγματοποιηθεί στο Παιδικό Μουσείο της Αθήνας & 6,00 ευρώ αν το πρόγραμμα πραγματοποιηθεί στον χώρο του σχολείου

Για παιδιά 4-6 χρόνων

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Τα μυστικά  της Σοφίτας»

Παλιές φωτογραφίες, παπούτσια, ρούχα, καπέλα εποχής, αντικείμενα καθημερινής χρήσης και χίλια δυο άλλα κρύβονται στη Σοφίτα του Παιδικού Μουσείου της Αθήνας. Τα παιδιά παίζοντας έρχονται σε επαφή με το παρελθόν, ανακαλύπτουν τα παλιά αντικείμενα, τα συγκρίνουν με τα δικά τους και καλλιεργούν τη φαντασία και τη δημιουργική σκέψη τους.

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα:  «Ας Μαγειρέψουμε στο Παιδικό Μουσείο της Αθήνας!»

Τα παιδιά αξιοποιώντας τις αισθήσεις τους ανακαλύπτουν τα υλικά μιας συνταγής γεμάτης διαφορετικές υφές, χρώματα, αρώματα και γεύσεις! Μετρούν, ανακατεύουν, πλάθουν, ζυμώνουν, δοκιμάζουν και δημιουργούν!

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Ο Χορός των Σχημάτων»

Ποιο σχήμα κατρακυλάει πιο γρήγορα σε μία κατηφόρα; Ποιο περπατά αργά σαν τη χελώνα; Κι αν τα τρίγωνα είχαν φωνή ποιο τραγούδι θα μας έλεγαν; Τα παιδιά μέσα από ήχους και ρυθμούς ανακαλύπτουν σχήματα και αριθμούς στο σώμα, στη φύση, στη μουσική κι όλος ο κόσμος ήχος θα γενεί!

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Πολλές φορές κι έναν καιρό»

Πώς θα ήταν η ζωή μας αν δεν υπήρχαν παραμύθια; Πού θα ζούσαν οι αγαπημένοι μας ήρωες; Με αφορμή μια παραμυθο-περιπέτεια τα παιδιά εντοπίζουν τα βασικά χαρακτηριστικά των παραμυθιών. Στη συνέχεια, με μαγικό βοηθό τη φαντασία τους γίνονται οι ίδιοι δημιουργοί και εικονογραφούν τη δική τους ιστορία!

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Ζω-ΓΡΑΦΗ-ζουμε;»

Από ποιο γράμμα αρχίζει το όνομά μας; Τι μας θυμίζουν  τα σχήματα των γραμμάτων; Πώς ακούγεται η … φωνή τους; Γινόμαστε «γραμματοερευνητές», συνδέουμε το όνομά μας με τις συλλογές του μουσείου και μεταμορφώνουμε τα γράμματα σε μια φανταστική ζω- ΓΡΑΦΗ- κή!

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Εγώ κι εσύ μαζί!»

Πόσα διαφορετικά ζώα, ψάρια, φυτά, δέντρα… Κι εμείς οι άνθρωποι; Τα παιδιά μέσα από τη διαφορετικότητα στη φύση ανιχνεύουν τη μοναδικότητά τους, αναγνωρίζουν την αξία του καθενός στην ομάδα και όλοι μαζί δημιουργούν το δέντρο της συνεργασίας.

Ώρες διεξαγωγής των εκπαιδευτικών προγραμμάτων:  9:15 – 10:30 & 11:00 – 12:15

Αριθμός παιδιών σε κάθε πρόγραμμα: έως 25               

 

Εducational programs in English

For children 4-6 years old

  •   “The Secrets of the Attic”

Old photographs, shoes, clothes, hats, items of everyday use and more are hidden in the Attic of the Children’s Museum of Athens. Through play, children encounter the past, discover antique objects, compare them to their own, and cultivate their imagination and creative thinking.

  • “Let’s cook in the Children’s Museum of Athens!”

Through their senses, children discover the ingredients of a recipe full of different textures, colors, aromas, and flavors! They measure, mix, mold, knead, taste and create!

  • “Dance of the Shapes”

Which shape runs faster downhill? Which one walks slowly like a turtle? And if triangles had a voice, what song would they sing? Through sounds and beats, children discover shapes and numbers in their body, in nature, in music… and the whole world resounds!

  •  “Once upon… many times”

What would life be like if there were no fairy tales? Where would our favorite heroes live? Through a fairytale adventure, children discover the main characteristics of fairytales. Then, using their imagination as a magic assistant, they create and illustrate their own story!

  •  “Live-Draw-Write!”

What letter does our name begin with? What are the shapes of the alphabet? What do letters sound like? We become “Letter Researchers”, we link our name to the museum’s collections and transform the letters into a fantastic work of art!

  •  “Together, me and you!”

There are so many different animals, fish, plants, trees… And what about us humans? Children, through diversity in nature, discover their uniqueness, acknowledge the value of each member of the group, and create altogether “the tree of cooperation”.

Co-organizers: «The Culture Sports & Youth Organization of the City of Athens» (OPANDA) & «Hellenic Children’s Museum».

Address: Rigillis & Vas. Georgiou Β΄ 17-19, 106 75 Athens (Athens Conservatoire Building)

The educational programs for preschool children in English are being implemented on Tuesdays.

 

Δημοτικό σχολείο 

Για Α’ και Β’ Δημοτικού

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Ο προπαππούς και η προγιαγιά διηγούνται»

Τα παιδιά μέσα από την παρατήρηση των παλιών αντικειμένων ανακαλύπτουν στοιχεία για την παλιά εποχή, έρχονται σε επαφή την έννοια της συνέχειας και της εξέλιξης και φτιάχνουν το δικό τους γενεαλογικό δέντρο.

Αριθμός μαθητών: έως 25

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα:  «Εγώ κι εσύ μαζί!»

Τα παιδιά με αφορμή ένα παραμύθι συζητούν για τη μοναδικότητα των ανθρώπων, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τις δεξιότητες του καθενός από εμάς. Στη συνέχεια, δημιουργούν την αυτοπροσωπογραφία τους, τη διανθίζουν με τα ιδιαίτερα ταλέντα τους και συνθέτουν ένα ομαδικό κολλάζ που εκφράζει το πνεύμα της συνεργασίας στην τάξη τους.

Αριθμός μαθητών: έως 25

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Πολλές φορές κι έναν καιρό»

Ήρωες, αντίπαλοι, βοηθοί, μαγικά αντικείμενα και μέσα μεταφοράς συναντιούνται στο Παιδικό Μουσείο της Αθήνας και εμπνέουν τα παιδιά να δημιουργήσουν και να εικονογραφήσουν τη δική τους περιπέτεια!

Αριθμός μαθητών: έως 50

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Αριθμομαγειρέματα» (μόνο για την Α΄ Δημοτικού)

Με οδηγό μία συνταγή μαγειρικής και βοηθούς τα εκθέματα του Παιδικού Μουσείου της Αθήνας, τα παιδιά καλούνται να οργανώσουν, να απαριθμήσουν, να προσθέσουν, να αφαιρέσουν και να ακολουθήσουν τις οδηγίες μίας συνταγής και φυσικά… να τη δοκιμάσουν!

Αριθμός μαθητών: έως 50

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Οι αριθμοί στην Αγορά και στην Κουζίνα» (μόνο για τη Β΄ Δημοτικού)

Τα παιδιά μέσα από το παιχνίδι στην «Αγορά» και την «Κουζίνα» του Παιδικού Μουσείου της Αθήνας προσθέτουν, αφαιρούν, ζυγίζουν, ταξινομούν και χρησιμοποιούν τον πολλαπλασιασμό …στην πράξη!

Αριθμός μαθητών: έως 50

Για Γ’ και Δ’ Δημοτικού

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Κάτι έχω να σας πω…»

Πώς θα αισθανόταν ένα παλιό τηλέφωνο αν συνομιλούσε με ένα κινητό αφής; Τι θα έλεγε ένα σίδερο του 19ου αι. αν συναντούσε ένα ατμοσίδερο; Αντικείμενα της παλιάς εποχής που έχουν αλλάξει ή δεν υπάρχουν πια, συνομιλούν με αντίστοιχα σύγχρονά τους. Τα παιδιά εξοικειώνονται με την έννοια του χρόνου, εντοπίζουν ομοιότητες και διαφορές και… δίνουν φωνή στις δικές τους αφηγήσεις.

Αριθμός μαθητών: έως 25

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Όλοι μαζί στο τραπέζι»

Από την Ασία, την Αυστραλία και την Αμερική έως την Αφρική και την Ευρώπη μαγειρικά σκεύη, εργαλεία κουζίνας και μπαχαρικά ταξιδεύουν τα παιδιά στον κόσμο, έτσι ώστε όλοι μαζί γύρω από ένα τραπέζι να καλλιεργήσουν την αποδοχή και τον αλληλοσεβασμό προς το διαφορετικό.

Αριθμός μαθητών: έως 25

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Ας βγάλουμε τα μαθηματικά έξω απ’ το βιβλίο!»

Αριθμητικές πράξεις, κλάσματα και δεκαδικοί βγήκαν από τα βιβλία και κρύφτηκαν στα εκθέματα «Κουζίνα και Αγορά» του Παιδικού Μουσείου της Αθήνας. Μέσα από το δημιουργικό παιχνίδι τα παιδιά αγοράζουν τα υλικά, εκτελούν μία συνταγή μαγειρικής και εφαρμόζουν μαθηματικές πράξεις… στην πράξη!

Αριθμός μαθητών: έως 50

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Θα σου πω μια ιστορία… με το νι και με το σίγμα!»

Τα γράμματα της αλφαβήτου δίνουν έμπνευση στους μαθητές να επιλέξουν πρωτότυπους ήρωες και να πλέξουν ιστορίες με αφορμή το πρώτο γράμμα του ονόματός τους. Τα παιδιά συνεργάζονται, συγγράφουν και εμψυχώνουν τη δική τους ιστορία!

Αριθμός μαθητών: έως 50

Για Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Από την παλιά εποχή… στο μέλλον»

Τα παιδιά συγκρίνουν σύγχρονα αντικείμενα καθημερινής χρήσης με αντίστοιχα του παρελθόντος και κατανοούν βιωματικά τις αλλαγές στην κατασκευή των αντικειμένων σύμφωνα με την εξέλιξη της τεχνολογίας και τις ανάγκες των χρηστών ανά εποχή.

Αριθμός μαθητών: έως 25

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Η χαμένη βαλίτσα»

Πόσα πράγματα έχει να μας πει μια βαλίτσα; Τι μπορούμε να καταλάβουμε για έναν άνθρωπο μέσα από τα πράγματά του; Τα παιδιά μέσα από τα αντικείμενα μιας βαλίτσας ανακαλύπτουν κοινά και διαφορετικά πολιτισμικά στοιχεία των ανθρώπων αλλά και στοιχεία της ταυτότητάς τους. Στη συνέχεια ανακαλύπτουν και αποκαλύπτουν στοιχεία της δικής τους προσωπικότητας επιλέγοντας τα αντικείμενα της δικής τους βαλίτσας…

Αριθμός μαθητών: έως 25

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Μαγειρεύουμε… Μαθηματικά!»

Κλάσματα, δεκαδικοί, ποσοστά κι αναλογίες γίνονται τα απαραίτητα συστατικά για μια συνταγή μαγειρικής. Τα παιδιά αξιοποιούν προϋπάρχουσες μαθηματικές γνώσεις και εφαρμόζουν καινούριες, ανακαλύπτοντας τη χρήση των μαθηματικών στην πραγματική ζωή.

Αριθμός μαθητών: έως 50

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Κόμικ… ιστορίες στο Μουσείο!»

Με αφορμή τη συλλογή των κόμικ του Κέντρου Έρευνας & Τεκμηρίωσης του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου τα παιδιά αναγνωρίζουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του αγαπημένου αυτού κειμενικού είδους μικρών και μεγάλων. Στη συνέχεια, εμπνεόμενοι από τις συλλογές των εκθεμάτων του μουσείου, επιλέγουν τους δικούς τους πρωτότυπους ήρωες και δημιουργούν τις περιπέτειές τους… καρέ-καρέ!

Αριθμός μαθητών: έως 50

 

Εκπαιδευτικά προγράμματα στην αγγλική γλώσσα*

 Το Ελληνικό Παιδικό Μουσείο πραγματοποιεί εκπαιδευτικά προγράμματα στην αγγλική γλώσσα για μη φυσικούς ομιλητές. Τα εκπαιδευτικά προγράμματα υλοποιούνται από αγγλόφωνους εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς τους Μουσείου (ερμηνευτές) αποκλειστικά στην αγγλική γλώσσα και σύμφωνα με τις αρχές της επικοινωνιακής μεθόδου.

Για Α’- Γ’ Δημοτικού

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Χρώματα και αριθμοί κρύφτηκαν στο Μουσείο»

Χρώματα και αριθμοί κρύβονται στο Παιδικό Μουσείο της Αθήνας.

Ελάτε να εξερευνήσουμε το Μουσείο, να τα εντοπίσουμε και μέσα από το παιχνίδι να ανακαλύψουμε… πώς τα λέμε στα αγγλικά!

Αριθμός μαθητών: έως 50

Για Δ’- ΣΤ’ Δημοτικού

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Από την Αγορά στο … πιάτο μας»

Τα παιδιά μέσα από ένα παιχνίδι ρόλων στην «Αγορά» του Παιδικού Μουσείου της Αθήνας εξοικειώνονται με το λεξιλόγιο γύρω από τη διατροφή, συγκεντρώνουν τα απαραίτητα υλικά και παρασκευάζουν τη δική τους συνταγή στην «Κουζίνα».

Αριθμός μαθητών: έως 25

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Η φύση στην ….πόλη μας»

Οι συλλογές του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου της Αθήνας γίνονται πηγή έμπνευσης για να μιλήσουν τα παιδιά για τη ζωή και τα προβλήματα των μεγάλων πόλεων, να προτείνουν λύσεις και δράσεις και να κατασκευάσουν την πόλη των ονείρων τους!

Αριθμός μαθητών: έως 25

Οικονομική συμμετοχή: 5,00 ευρώ για κάθε παιδί & ενισχύει τους σκοπούς του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου
* Τα εκπαιδευτικά προγράμματα στην αγγλική γλώσσα πραγματοποιούνται στο Παιδικό Μουσείο της Αθήνας κάθε Τρίτη.


Educational Programs in English *

The Hellenic Children’s Museum conducts educational programs in English for non-native speakers. These educational programs are implemented by specialized English-speaking museum educators (interpreters) exclusively in English, based on the principles of communicative language teaching.

For students in 1st– 3rd grade, Primary Sector

  • Educational Program: “Colors and numbers are hidden in the Museum”

Colors and numbers are hidden in the Children’s Museum of Athens.

Let’s explore the Children’s Museum of Athens, find these colors and numbers, play with them and find out… what they are called in English!

Number of students: up to 50

For students in 4th – 6th grade, Primary Sector

  • Educational Program: “From the market to… our plate”

Through a role-playing game in the “Market” of the Children’s Museum of Athens, children familiarize themselves with the vocabulary about nutrition and gather the necessary ingredients to make their own recipe in the Museum’s “Kitchen”.

Number of students: up to 25

  • Educational Program: “Nature… in our city”

The collections of the Hellenic Children’s Museum become a source of inspiration for children to talk about life and its problems in big cities, to suggest actions and solutions for those problems, and to construct the city of their dreams!

Number of students: up to 25

 

* The educational programs in English take place in the Children’s Museum of Athens every Tuesday.

 Hours: 09:00 – 10:30 & 11:00 – 12:30

 

Educational programs in English for elementary school students

At the «Children’s Museum of Athens»

For 1st & 2nd grade

  •   “Grandpa and grandma tell a story”

The children, through the observation of antique objects, discover the past, understand continuity and evolution, and create their own family tree.

Number of students: up to 25

  • “Together, you and me!”

The children talk about the uniqueness of people, the special characteristics and skills of each of us. Then they create their self-portraits, adorn them with their own talents, and create a collage expressing the team spirit of their class.

Number of students: up to 25

  •  “Once upon… many times”

Heroes, rivals, assistants, magic objects and means of transport meet at the Children’s Museum of Athens and inspire children to create and illustrate their own adventure!

Number of students: up to 50

  •  “Cooking by numbers” (only for 1st grade)

Children follow a recipe using objects from the exhibits of the Children’s Museum of Athens. In the process, they organize, enumerate, add, subtract, follow the recipe, and of course… taste it!

Number of students: up to 50

  • “Numbers in the Market and the Kitchen” (only for 2nd grade)

Children, through playing in the “Market” and the “Kitchen” of the Children’s Museum of Athens, add, subtract, weigh, classify, and use multiplication… in action!

Number of students: up to 50

For 3rd & 4th grade

  • “I have something to tell you…”

How would an old phone… feel if it talked with a touch screen mobile phone? What would a 19th century iron say if it met a steam iron? Antique objects that no longer exist, talk with their respective contemporary ones. Children become familiar with the concept of time, identify similarities and differences, and tell their own stories.

Number of students: up to 25

  •  “Everybody around the table”

Cookware, kitchen tools, and spices from Asia, Australia, America, Africa, and Europe enable children to become familiar with different cultures of the world. They gather around a table thus cultivating acceptance and mutual respect for each other.

Number of students: up to 25

  • “Let’s get mathematics out of the book!”

Mathematical operations, fractions, and decimals come out of the books and hide in the exhibits “Kitchen” and “Market” of the Children’s Museum of Athens. Through creative play children buy materials, follow a recipe and carry out mathematical operations.

Number of students: up to 50

  • “Telling a story… letter by letter!”

The letters of the alphabet inspire students to choose their own heroes and stories starting from the first letter of their name. Children cooperate, write, and animate their own story!

Number of students: up to 50

For 5th & 6th grade

  • “From the past… into the future”

Children compare contemporary everyday objects to those of the past, experience the evolution of technology and discover the needs of the users of the past, the present, and the future.

Number of students: up to 25

  • “A lost suitcase”

What can a suitcase tell us? What can we figure out about people by their belongings? Through the contents of a suitcase, children discover common and different cultural elements of people, as well as elements of their identity. Then they discover and reveal elements of their own personality by choosing the contents of their own suitcase.

Number of students: up to 25

  • “Cooking… mathematics!”

Fractions, decimals, percentages, and proportions become the ingredients for a cooking recipe. Children use pre-existing mathematical knowledge and apply new elements, discovering the use of mathematics in real life.

Number of students: up to 50

  • “Comic… stories in the Museum!”

Children acknowledge the special features of comics, using the comics collection of the Hellenic Children’s Museum Research & Documentation Center. Then, inspired by the museum collections and exhibits, they choose their own heroes and create their own adventures… frame by frame!

Number of students: up to 50

 

The Museum travels…

For 1st,  2nd & 3rd grade

  • “Palm trees, rams, and peacocks in the center of Athens?”

The National Garden is cited in the heart of the city, among the apartment buildings, the cars, and the noise. A map, a brochure, and a desire for exploration are the tools children use to discover the largest park of Athens.

Number of students: up to 50

  • “With Dimitris Pikionis in Philopappou hill” *

Through playing outdoors and activities suitable to each age group, children activate their senses, come into contact with nature and art, have fun, explore and discover the work of the famous architect and artist, Dimitris Pikionis.

Number of students: up to 50

For 4th, 5th & 6th grade

  • Educational Program: “Journey to ancient times” *

(Venue: Piraeus Archaeological Museum, 31, Trikoupi Street, Piraeus)

How did the ancient Greeks dress? What objects did they use in their everyday life? What would the statues say if they had a voice? What secrets are hidden in a vase? The exhibits of the museum become a time capsule, taking the children to a journey back in time. Through exploring the treasures of the Piraeus Archaeological Museum, children discover the everyday life of the ancient Greeks.

Number of students: up to 50

  • Educational Program: “Traveling in Plaka”

Ancient Greece, Byzantium, and the Ottoman era coexist harmoniously in Plaka, the most beautiful neighborhood of Athens. From Anafiotika to the Lysicrates Monument, and from Medresse to Saint Catherine’s church, the students collaborate to explore and discover the different periods of Greek history through the monuments of Plaka.

Number of students: up to 50

 

* The educational programs at the Archaeological Museum of Piraeus and on the hill of Philopappou are held every Wednesday by Greek Children’s Museum’s interpreters, who are licensed guides of the Ministry of Tourism and the Greek Tourism Organization.

Hours: 09:00 – 10:30 & 11:00 – 12:30

 

Το Μουσείο ταξιδεύει… σε άλλους χώρους

Για Α’, Β’ & Γ’ Δημοτικού

 Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Φοίνικες, κριάρια και παγώνια στο κέντρο της Αθήνας;»

Ανάμεσα στις πολυκατοικίες, τα αυτοκίνητα και τον θόρυβο, στην καρδιά της πόλης βρίσκεται ο Εθνικός Κήπος. Ένας χάρτης, ένα φυλλάδιο και η διάθεση για εξερεύνηση είναι τα εργαλεία, για να ανακαλύψουμε τον πιο μεγάλο και πράσινο κήπο της πρωτεύουσάς μας.

Αριθμός μαθητών: έως 50

  •  Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Με τον Δημήτρη Πικιώνη στου Φιλοπάππου» *

Μέσα από το παιχνίδι στο ύπαιθρο και μια σειρά δραστηριοτήτων κατάλληλα προσαρμοσμένων σε κάθε ηλικιακή ομάδα, τα παιδιά ενεργοποιούν τις αισθήσεις τους, έρχονται σε επαφή με τη φύση και την τέχνη, ψυχαγωγούνται, εξερευνούν κι ανακαλύπτουν στοιχεία για τον καλλιτέχνη Δημήτρη Πικιώνη.

Αριθμός μαθητών: έως 50

Για Δ’, Ε’ & ΣΤ’ Δημοτικού

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Ταξίδι στα αρχαία χρόνια»*

(Χώρος υλοποίησης: Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά, Χαρ. Τρικούπη 31, Πειραιάς)

Πώς ντύνονταν οι αρχαίοι Έλληνες; Ποια αντικείμενα χρησιμοποιούσαν στην καθημερινότητά τους; Αλήθεια, τι θα μας έλεγαν τα αγάλματα αν είχαν φωνή; Ποια μυστικά κρύβει ένα αγγείο; Τα εκθέματα του μουσείου γίνονται η «χρονοκάψουλα», η οποία μεταφέρει τα παιδιά σε ένα ταξίδι πίσω στον χρόνο. Εξερευνώντας τους θησαυρούς του Αρχαιολογικού Μουσείου τα παιδιά ανακαλύπτουν  την καθημερινή ζωή των αρχαίων Ελλήνων.

Αριθμός μαθητών: έως 50

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Οδοιπορικό Στην Πλάκα»

Η αρχαία Ελλάδα, το Βυζάντιο, η εποχή της Τουρκοκρατίας συνυπάρχουν αρμονικά στην πιο όμορφη, ίσως, γειτονιά της Αθήνας, την Πλάκα.  Από τα Αναφιώτικα στο μνημείο του Λυσικράτους και από τον Μεντρεσέ στον ναό της Αγίας Αικατερίνης, οι μαθητές συνεργάζονται προκειμένου να εξερευνήσουν και να ανακαλύψουν τις διαφορετικές περιόδους της ελληνικής ιστορίας μέσα από τα μνημεία της Πλάκας.

Αριθμός μαθητών: έως 50

Τα εκπαιδευτικά προγράμματα στο Αρχαιολογικό Μουσείο του Πειραιά και στον λόφο του Φιλοπάππου πραγματοποιούνται κάθε Τετάρτη από ερμηνεύτριες του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου, οι οποίες είναι διπλωματούχοι ξεναγοί του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ.

 Ώρες διεξαγωγής των εκπαιδευτικών προγραμμάτων: 09:00 – 10:30 & 11:00 – 12:30

 

Για Γ’ Γυμνασίου 

  • Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Είναι αυτό τέχνη;»

Το Ελληνικό Παιδικό Μουσείο υλοποιεί για πέμπτη συνεχή σχολική χρονιά το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Είναι αυτό τέχνη;».

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές & μαθήτριες Γ΄ Γυμνασίου, ολοκληρώνεται σε δύο (2) συναντήσεις διάρκειας 1 ώρας και 45 λεπτών η καθεμία και πραγματοποιείται μέσα στη σχολική τάξη από τους ερμηνευτές του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου.

 Στόχοι του προγράμματος είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες:

  • να έρθουν σε επαφή και να ευαισθητοποιηθούν όσον αφορά στη σύγχρονη τέχνη με βιωματικό τρόπο,
  • να εξοικειωθούν με σύγχρονα καλλιτεχνικά ρεύματα και τους εκπροσώπους τους και
  • να αναπτύξουν πολλαπλούς, προσωπικούς και συλλογικούς τρόπους προσέγγισης του έργου τέχνης.

Στην πρώτη συνάντηση, οι μαθητές & οι μαθήτριες έρχονται σε επαφή με τη σύγχρονη τέχνη γνωρίζοντας τρία βασικά καλλιτεχνικά ρεύματα και τους εκπροσώπους τους. Ανακαλύπτουν την ψυχοσύνθεση των καλλιτεχνών, τους συνδέουν με γεγονότα της εποχής που επηρέασαν την τέχνη τους κι εξοικειώνονται με υλικά και σύμβολα που εκείνοι χρησιμοποιούν. Στη συνέχεια, εμπνεόμενοι από τα καλλιτεχνικά ρεύματα που ανακάλυψαν, δημιουργούν έργα αξιοποιώντας αντικείμενα που βρίσκονται μέσα στην τάξη τους. Παράλληλα, δίνεται ένα σχέδιο εργασίας στους μαθητές και τις μαθήτριες σύμφωνα με το οποίο δημιουργούν έργα χρησιμοποιώντας όποιον τρόπο επιθυμούν με σκοπό να τα παρουσιάσουν στην επόμενη συνάντηση.

Στη δεύτερη συνάντηση, οι μαθητές & οι μαθήτριες, με δημιουργικές δραστηριότητες ανακαλούν στη μνήμη τους τα καλλιτεχνικά ρεύματα που ανακάλυψαν στην πρώτη συνάντηση. Στη συνέχεια, ανακαλύπτουν νέα κινήματα της σύγχρονης τέχνης και εκπροσώπους τους κι έρχονται σε επαφή με τον βίο και το έργο τους αξιοποιώντας οπτικοακουστικό υλικό. Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται με τη χρήση πραγματικών αντικειμένων, τα οποία συνδέονται με τους καλλιτέχνες και το έργο τους και γίνονται έργα στα χέρια των μαθητών & των μαθητριών.

 Σχεδιασμός, Υλοποίηση, Αξιολόγηση: ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε με πρωτοβουλία του Πολιτιστικού & Αναπτυξιακού Οργανισμού κοινής ωφέλειας ΝΕΟΝυλοποιείται με δωρεά του ΝΕΟΝ και δεν έχει οικονομική συμμετοχή.

Για ΑμεΑ σε μουσεία και χώρους πολιτισμού

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Παίζω, ανακαλύπτω και αισθάνομαι… στα μουσεία» για Άτομα με Αναπηρία με την ευγενική χορηγία της ΜetLife & του MetLife Foundation.

Συγκεκριμένα, το ΕΠΜ υλοποιεί τα ακόλουθα εκπαιδευτικά προγράμματα:

στο «Παιδικό Μουσείο της Αθήνας»

το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Μυρωδιές, παιχνίδια, μαγειρέματα»

Τι γεύση έχει το αλεύρι; Πώς μυρίζει το λάδι; Ποια σκεύη θα χρησιμοποιήσουμε για να παρασκευάσουμε μια συνταγή;
Τα παιδιά αξιοποιούν τις αισθήσεις τους, εξοικειώνονται με τις συλλογές του μουσείου και παρασκευάζουν το δικό τους ψωμί

το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Το σώμα μου ένας μαγικός κόσμος»

Πώς είναι το ανθρώπινο σώμα; Τι χρειάζεται ώστε να είναι υγιές;
Τα παιδιά μέσα από τις συλλογές του μουσείου και με οδηγό τις αισθήσεις τους, ανακαλύπτουν το σώμα τους, το σχεδιάζουν, προσθέτουν τα βασικά χαρακτηριστικά και το συνδέουν με την ισορροπημένη διατροφή και την άσκηση.

στον Εθνικό Κήπο, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα « Μια καταπράσινη βόλτα»

Ποια σχέση έχει ο Εθνικός Κήπος με ένα μουσείο; Τι μπορούμε να ανακαλύψουμε σε έναν περίπατο στον Εθνικό Κήπο; Πόσα ζώα; Πόσα φυτά; Πόσα διαφορετικά χρώματα;
Τα άτομα που συμμετέχουν με οδηγό τις αισθήσεις, τις συλλογές του ΕΠΜ και το «ζωντανό» περιβάλλον παίζουν κι ανακαλύπτουν υφές, αρώματα, χρώματα και ήχους και τα συνδέουν με τον άνθρωπο και την πόλη.

στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης & Παράδοσης «Αγγελική Χατζημιχάλη», το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Μια φορά κι έναν καιρό στην παλιά Αθήνα»

Πώς ζούσαν οι άνθρωποι παλιά; Ποια εργαλεία χρησιμοποιούσαν για τις δουλειές του σπιτιού; Ποια είναι η διαφορά τους από τα σύγχρονα εργαλεία;
Μέσα σε ένα πραγματικό αστικό σπίτι, τα άτομα που συμμετέχουν, με οδηγό τις αισθήσεις τους, πραγματικά αντικείμενα από τις συλλογές του ΕΠΜ και παιχνίδι έρχονται σε επαφή με τη ζωή στην Αθήνα του περασμένου αιώνα και ανακαλύπτουν, αντικείμενα, χρήσεις και ήχους.

στην Εθνική Γλυπτοθήκη, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Παίζουμε τα αγάλματα;»

Τι είναι το άγαλμα; Από ποια υλικά μπορούμε να το κατασκευάσουμε; Κινούνται τα αγάλματα;
Τα παιδιά στο ταξίδι τους στην Εθνική Γλυπτοθήκη, χρησιμοποιούν τις αισθήσεις τους νιώθουν και ανακαλύπτουν τα γλυπτά, το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένα, τη μορφή που έχουν και τι παριστάνουν. Αναπαριστούν με το σώμα τους διαφορετικά είδη κίνησης που δυνάμει έχουν τα γλυπτά και δημιουργούν βιωματικά το δικό τους γλυπτό.

στη Νέα Δημοτική Πινακοθήκη Αθηνών, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Σσσσ! ο πίνακας κάτι έχει να μας πει»

Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με έργα τέχνης, παρατηρούν χρώματα και σχήματα και φαντάζονται την ιστορία που κρύβουν. Κατά τη διάρκεια του εκπαιδευτικού προγράμματος μεταμορφώνονται σε καλλιτέχνες, δίνουν ζωή στους πίνακες και δημιουργούν τα δικά τους έργα τέχνης.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα πραγματοποιείται με την ευγενική χορηγία της MetLife & του MetLife Foundation και δεν έχει οικονομική συμμετοχή.

 

Στο Ωδείο Αθηνών

Για Γ΄& Δ΄ Δημοτικού

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Μουσική & μουσικοί»

Ημέρα & ώρες διεξαγωγής: Πέμπτη, 10:00 – 11:30

Οι μαθητές και οι μαθήτριες εξοικειώνονται με τον υπέροχο  κόσμο της μουσικής.

Άρπα, κοντραμπάσο, τσέμπαλο, τσελέστα, ξυλόφωνο, πιατίνια, κάσα και ταμ ταμ, δονούνται, κρούονται, ηχούν, μάς μιλούν και αποκαλύπτονται από τους δασκάλους του Ωδείου Αθηνών και τους ερμηνευτές του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου.

Πίσω από κάθε πόρτα του Ωδείου κρύβεται ένας μουσικός κόσμος.  Τα παιδιά μέσα από την περιήγησή τους στις αίθουσες μουσικής του Ωδείου ανακαλύπτουν τον πλούτο των οργάνων, τα χρώματα και τα … ηχοχρώματα, τα σχήματα, τα υλικά κατασκευής τους. Στη συνέχεια, με τη βοήθεια των μουσικών της ορχήστρας εξερευνούν ρυθμούς, εντάσεις, πειραματίζονται με την κίνηση και την αναπνοή. Η δράση κορυφώνεται με μια συναυλία που θα πραγματοποιηθεί αποκλειστικά για εκείνα!

Αριθμός μαθητών: έως 50

Οικονομική συμμετοχή: 7,00 ευρώ για κάθε παιδί

 

Στο Πολεμικό Μουσείο

Για Ε’ και ΣΤ΄ Δημοτικού

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ιστορικοί στο Μουσείο» στο Πολεμικό Μουσείο
(Βασ. Σοφίας & Ριζάρη 2, Αθήνα – είσοδος από Ριζάρη)

Ώρες διεξαγωγής: 09:15-10:45 & 11:00-12:30

Περίοδος διεξαγωγής:

Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 2018 – Παρασκευή 2 Μαρτίου &
Δευτέρα 23 Απριλίου 2018 – Δευτέρα 30 Απριλίου 2018

Μέγιστος αριθμός μαθητών/μαθητριών: 20 (ανά πρόγραμμα)

Οι μαθητές και οι μαθήτριες
– εργάζονται με τη μέθοδο του ιστορικού
– συλλέγουν στοιχεία από τα εκθέματα του μουσείου και
– φτιάχνουν το βιβλίο της ομάδας τους για την ιστορική περίοδο που θα ερευνήσουν

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα δεν έχει οικονομική συμμετοχή.

 

Στο εργοστάσιο Σοκολατοποιίας Παυλίδη

Για Ε’ & ΣΤ’ Δημοτικού

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Η σοκολάτα και ο Παυλίδης» στο Εργοστάσιο ΣΟΚΟΛΑΤΟΠΟΙΪΑΣ ΠΑΥΛΙΔΗ, Πειραιώς 135, Αθήνα

Ώρες διεξαγωγής: 9:30 – 11:30

Οι μαθητές και οι μαθήτριες:

  • εξοικειώνονται με ένα πρότυπο βιομηχανίας, με τους χώρους παραγωγής και το εργασιακό περιβάλλον ενός εργοστασίου
  • συμμετέχουν σε έρευνα για τα συστατικά της σοκολάτας και τη διατροφική της αξία, για την ιστορία του εργοστασίου Παυλίδη και για την παραγωγή της σοκολάτας από το κακαόδεντρο μέχρι το εργοστάσιο.

Αριθμός μαθητών: έως 50

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα πραγματοποιείται για 23η σχολική χρονιά με την ευγενική χορηγία της εταιρείας Mondelez International και δεν έχει οικονομική συμμετοχή.

 

Σε εστιατόρια McDonalds στην Αττική

 Για Δ΄, Ε΄& ΣΤ΄ Δημοτικού

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Τα μυστικά της διατροφής»

Ώρες διεξαγωγής: 9:30 – 11:30

 Τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία,

  • Να διερευνήσουν τις ομάδες τροφίμων και να μάθουν τη διατροφική τους αξία
  • Να ανακαλύψουν βασικές τροφές της μεσογειακής διατροφής
  • Nα προβληματιστούν σχετικά με τις δικές τους διατροφικές συνήθειες
  • Να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα ασφάλειας, αποθήκευσης και συντήρησης των τροφίμων
  • Να ετοιμάσουν το δικό τους γεύμα (μπέργκερ, σαλάτα ή πατάτες, νερό ή χυμό)
  • Να έρθουν σε άμεση επαφή με τα συστατικά από τα οποία αποτελείται το γεύμα τους και να αποκτήσουν προσωπική εμπειρία παρασκευής φαγητού, έτσι ώστε να καταλήξουν σε συμπεράσματα.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Τα μυστικά της διατροφής» θα διεξαχθεί κατά τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχει μια σφαιρική προσέγγιση στο θέμα της διατροφής.

Συγκεκριμένα:

  1. Γνωριμία με την ομάδα.
  2. Εισαγωγή στο θέμα (τι διαφορετικό υπάρχει γύρω σας; – με τι θα ασχοληθούμε σήμερα; – τι θα σας ενδιέφερε να ανακαλύψετε γύρω από αυτό το θέμα;)
  3. Εννοιολογικοί προσδιορισμοί (ισορροπημένη διατροφή). Στο πλαίσιο λειτουργίας του εκπαιδευτικού προγράμματος πραγματοποιείται προφορικός και γραπτός καταιγισμός ιδεών από τα παιδιά. Οι απαντήσεις των παιδιών καταγράφονται και αποτελούν υλικό που αξιοποιείται κατά τη διάρκεια του εκπαιδευτικού προγράμματος.
  4. Εκπαιδευτική δραστηριότητα «Ομάδες τροφίμων». Τα παιδιά καλούνται μέσω ενός κινητικού παιχνιδιού στον χώρο να κατατάξουν προπλάσματα τροφίμων στις 6 διατροφικές ομάδες.
  5. Εκπαιδευτική δραστηριότητα γύρω από τη συχνότητα κατανάλωσης της κάθε τροφής. Τα παιδιά τοποθετούν τις εικόνες των τροφίμων στη διατροφική πυραμίδα  σύμφωνα με τα δικά τους κριτήρια και επιχειρηματολογούν για τις αποφάσεις τους. Στη συνέχεια, επιβεβαιώνουν τις υποθέσεις τους παρατηρώντας την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής.
  6. Ασφάλεια τροφίμων. Τα παιδιά φτιάχνουν ένα κοινό ερωτηματολόγιο και παίρνουν συνέντευξη από τον υπεύθυνο του εστιατορίου σχετικά με την ασφάλεια των τροφίμων. Παράλληλα, καταθέτουν και τις δικές τους απόψεις σχετικά με την υγιεινή και τις διαδικασίες που ακολουθούνται από τους υπαλλήλους κατά την παρασκευή των γευμάτων.
  7. Παρασκευή γεύματος. Τα παιδιά χωρίζονται σε δυο ομάδες και παρασκευάζουν το δικό τους γεύμα συμμετέχοντας ενεργά καθ’ όλη τη διαδικασία και εάν επιθυμούν το δοκιμάζουν.
  8. Συμπλήρωση εκπαιδευτικού φυλλαδίουΣυμπεράσματα
  9. Αξιολόγηση.

 Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, κάθε παιδί παραλαμβάνει μία ποδιά μαγειρικής, ένα καπέλο & δώρο Happy Meal.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα πραγματοποιείται με την ευγενική χορηγία της εταιρείας Premier Capital ΕΛΛΑΣ Α.Ε. (McDonald’s) και δεν έχει οικονομική συμμετοχή.

Xώροι υλοποίησης εκπαιδευτικών προγραμμάτων:

Εστιατόρια McDonald’s

  1. Smart Park, Ε. Πουλάκη, Σπάτα
  2. Αιγάλεω, Ιερά Οδός 339
  3. Άλιμος, Λαμίας & Τεγέας
  4. Βριλήσσια, Λεωφ. Πεντέλης 80
  5. Γλυφάδα, Λ. Ποσειδώνος & Β. Κατράκη 1
  6. Θηβών, Λ. Θηβών 226 & Παρνασσού
  7. Ίλιον, Ιλίου 36
  8. Π. Φάληρο, Ελευθερίου Βενιζέλου 190