ΑμεΑ

Εκπαιδευτικό κουτί “Το ΑΒητάρι της διατροφής: παίζω, ανακαλύπτω και μαθαίνω για τη διατροφή”

Για Άτομα με Αναπηρία (νοητική υστέρηση και αυτισμό)

Τα παιδιά αξιοποιώντας τις ικανότητές τους ανακαλύπτουν τα τρόφιμα ζωικής και φυτικής προέλευσης, τη διατροφική τους αξία και συνδέουν τη διατροφή με την καθημερινή τους ζωή.

Η μελέτη, ο σχεδιασμός και η δημιουργία των εκπαιδευτικών κουτιών έχει πραγματοποιηθεί

με την ευγενική χορηγία της ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ και διατίθενται δωρεάν.

Για τη διάθεση των μουσειοσκευών και των εκπαιδευτικών κουτιών μπορείτε να επικοινωνείτε

στο 2103312995 και στο email[email protected]

υπόψη κ. Ειρήνης Μαντζαβίνου

Νέα Μουσειοσκευή “Ανακαλύπτω τον εαυτό μου”

Για Άτομα με Αναπηρία 

Η νέα μουσειοσκευή έχει ως αποστολή να ενθαρρύνει τα παιδιά να γνωρίσουν καλύτερα τον εαυτό τους αναπτύσσοντας την αυτοεκτίμηση και την αυτοαντίληψή τους.

Μέσα από τη χρήση αντικειμένων και τις βιωματικές δραστηριότητες τα παιδιά με τη συνεργασία των εκπαιδευτικών:

  • Ερευνούν τα βασικά οργανικά συστήματα και ανακαλύπτουν πώς λειτουργεί το σώμα.
  • Ασκούνται σε δεξιότητες αυτοεξυπηρέτησης.
  • Καλλιεργούν πρακτικές επίλυσης προβλημάτων της καθημερινής τους ζωής. 
  • Εξοικειώνονται με τη φροντίδα και την υγιεινή του.
  • Ανακαλύπτουν πώς οι διατροφικές συνήθειες καθορίζουν την υγεία και ευεξία του οργανισμού.

Πληροφορίες:

  • Η διάθεση της μουσειοσκευής είναι δωρεάν.
  • Η διαδικασία μεταφοράς της πραγματοποιείται με ευθύνη του σχολείου.
  • Για τον δανεισμό της μουσειοσκευής, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με το τηλ. 2103312995 (εσωτ. 110), Τρίτη έως Παρασκευή 9:00-15:00.

Η μελέτη, ο σχεδιασμός και η δημιουργία της μουσειοσκευής πραγματοποιήθηκε 

με την ευγενική υποστήριξη του Ιδρύματος Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου

Το Ελληνικό Παιδικό Μουσείο (ΕΠΜ) σχεδιάζει και υλοποιεί εκπαιδευτικά προγράμματα για ΑμεΑ από το 1988 θεωρώντας ότι το μουσείο είναι το ”διαβατήριο” για την κατανόηση του φυσικού και του τεχνητού κόσμου που μας περιβάλλει.
Τα εκπαιδευτικά προγράμματα για οργανωμένες ομάδες ΑμεΑ αποσκοπούν στην καλλιέργεια δεξιοτήτων και σε αξίες οι οποίες είναι χρήσιμες τόσο στην καθημερινή τους ζωή, όσο και στην ολιστική τους ανάπτυξη.

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για Άτομα με Αναπηρία

«Στο μουσείο μπορώ!»

Τη σχολική χρονιά 2019-20 και την περίοδο Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου 2021, το Ελληνικό Παιδικό Μουσείο μελετά, σχεδιάζει και υλοποιεί το εκπαιδευτικό πρόγραμμα για Άτομα με Αναπηρία με γενικό τίτλο «Στο μουσείο μπορώ!» με την επιχορήγηση και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού.

Συγκεκριμένα, μελετά και σχεδι΄άζει τα ακόλουθα εκπαιδευτικά προγράμματα που θα πραγματοποιηθούν στους παρακάτω χώρους:

«Μυρωδιές, παιχνίδια, μαγειρέματα» , στο Παιδικό Μουσείο της Αθήνας

Τι γεύση έχει το αλεύρι; Πώς μυρίζει το λάδι; Ποια σκεύη θα χρησιμοποιήσουμε για να παρασκευάσουμε μια συνταγή; Τα παιδιά αγγίζουν, μυρίζουν, γεύονται, παρατηρούν τα υλικά, εξοικειώνονται με αντικείμενα της κουζίνας από τις συλλογές του μουσείου και παρασκευάζουν το δικό τους ψωμί.

«Το σώμα μου ένας μαγικός κόσμος», στο Παιδικό Μουσείο της Αθήνας

Πώς είναι το ανθρώπινο σώμα; Τι χρειάζεται ώστε να είναι υγιές; Τα παιδιά αξιοποιούν τις συλλογές του μουσείου και με οδηγό τις αισθήσεις τους, ανακαλύπτουν το σώμα τους και τις ανάγκες που έχει σε ένδυση, υπόδηση, τροφή   και το συνδέουν με την ισορροπημένη διατροφή και την άσκηση.

«Φυσάω … φυσαλίδες», στο Παιδικό Μουσείο της Αθήνας

Τα παιδιά πειραματίζονται με νερό, σαπούνι και αντικείμενα καθημερινής χρήσης, συμμετέχουν σε ένα συντροφικό παιχνίδι και κάνουν μια δημιουργική εξερεύνηση στον κόσμο του σαπουνόνερού.

«Μια καταπράσινη βόλτα», στον Εθνικό Κήπο

Ποια σχέση έχει ο Εθνικός Κήπος με ένα μουσείο; Τι μπορούμε να ανακαλύψουμε σε έναν περίπατο στον Εθνικό Κήπο; Πόσα ζώα; Πόσα φυτά; Πόσα διαφορετικά χρώματα; Τα παιδιά μέσα σε ένα «ζωντανό» περιβάλλον παίζουν κι ανακαλύπτουν υφές, αρώματα, χρώματα και ήχους και τα συνδέουν με τον άνθρωπο και την πόλη. 

«Μια φορά κι έναν καιρό στην παλιά Αθήνα», Στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης & Παράδοσης «Αγγελική Χατζημιχάλη»

Πώς ζούσαν οι άνθρωποι παλιά; Ποια εργαλεία χρησιμοποιούσαν για τις δουλειές του σπιτιού; Ποια είναι η διαφορά τους από τα σύγχρονα εργαλεία; Μέσα σε ένα πραγματικό αστικό σπίτι, τα παιδιά με οδηγό το παιχνίδι αξιοποιούν τις αισθήσεις τους και τα  πραγματικά αντικείμενα από τις συλλογές του ΕΠΜ και έρχονται σε επαφή με τη ζωή στην Αθήνα του περασμένου αιώνα. Ανακαλύπτουν  αντικείμενα και ήχους και τους παίρνουν μαζί τους με μια κατασκευή.  

«Παίζουμε τα αγάλματα;», Στην Εθνική Γλυπτοθήκη

Τι είναι το άγαλμα; Από ποια υλικά μπορούμε να το κατασκευάσουμε; Κινούνται τα αγάλματα; Τα παιδιά στο ταξίδι τους στην Εθνική Γλυπτοθήκη, χρησιμοποιούν τις αισθήσεις τους νιώθουν και ανακαλύπτουν τα γλυπτά, το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένα, τη μορφή που έχουν και τι παριστάνουν. Αναπαριστούν με το σώμα τους διαφορετικά είδη κίνησης που δυνάμει έχουν τα γλυπτά και δημιουργούν βιωματικά το δικό τους γλυπτό.

«Σσσσ! ο πίνακας κάτι έχει να μας πει», Στη Νέα Δημοτική Πινακοθήκη Αθηνών

Τι μπορεί να μας πει ένας πίνακας; Ένας καλλιτέχνης; Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με έργα τέχνης,  παρατηρούν χρώματα και σχήματα και φαντάζονται την ιστορία που κρύβουν.  Μεταμορφώνονται σε καλλιτέχνες, δίνουν ζωή στους πίνακες και δημιουργούν τα δικά τους έργα τέχνης.

Τα εκπαιδευτικά προγράμματα έχουν διάρκεια 60 λεπτά:   10:00 – 11:00
Με την οικονομική υποστήριξη
του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού

Υπό την αιγίδα
του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού