Εκπαιδευτικά Προγράμματα

ΤΙ ΕΙΝΑΙ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ»;

Ένας εναλλακτικός τρόπος προσέγγισης του μουσείου, μια εκπαιδευτική
διαδικασία που δίνει πρωταγωνιστικό ρόλο στο παιδί και στην ανάπτυξη της
σχέσης του με το μουσείο, ένας συμμετοχικός ερευνητικός τρόπος μάθησης, με
διαθεματική και διεπιστημονική διάσταση. (Ζαμπέλ Μουρατιάν, 1993)

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ Ε.Π.Μ.

Τα εκπαιδευτικά προγράμματα σχεδιάζονται σύμφωνα με τις ανάγκες και τα
ενδιαφέροντα του κοινού, τις δυνατότητες και τους περιορισμούς του χώρου
και το Διαθεματικό Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών. Είναι αποτέλεσμα
διεπιστημονικής συνεργασίας και διαθεματικής προσέγγισης.

Υλοποιούνται από ερμηνευτές – εκπαιδευτικούς του Μουσείου.

Τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου είναι
σχεδιασμένα έτσι ώστε να συμβάλλουν στην κοινωνική, συναισθηματική και
γνωστική ανάπτυξη του παιδιού ενθαρρύνοντας την κριτική σκέψη, την
πρωτοβουλία, τη δημιουργικότητα και την ανακάλυψη.

Γενικοί στόχοι των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Ε.Π.Μ.

Τα παιδιά:

  • Να εξοικειωθούν τα παιδιά με τον μουσειακό χώρο, το έργο τέχνης, την
    πολιτιστική, τεχνολογική και φυσική κληρονομιά.
  • Να γίνει η επίσκεψη στο Μουσείο μια ευχάριστη εμπειρία
    προσαρμοσμένη στις ανάγκες και δυνατότητες του κοινού.
  • Να εξελιχθούν μέσα από τα εκθέματα του Μουσείου οι ικανότητες των παιδιών για παρατήρηση, πρόβλεψη,
    υπόθεση, γενίκευση, σύγκριση, διάκριση, αξιολόγηση.
  • Να εφοδιαστούν με τρόπους ανεξάρτητης μάθησης και
    μελέτης για επόμενες επισκέψεις.

Τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου σχεδιάζονται
και υλοποιούνται από τους εκπαιδευτικούς του μουσείου, τους «ερμηνευτές».
Ερμηνευτής είναι αυτός που επικοινωνεί με το κοινό ανάλογα με τις
δυνατότητες και τα ενδιαφέροντα του. Ο ερμηνευτής δε διδάσκει, δεν ξεναγεί,
δε μεταδίδει γνώσεις, αλλά βοηθάει το κοινό να ανακαλύψει μόνο του αυτό που
το ενδιαφέρει και να μάθει πώς να μαθαίνει.

ΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥ Ε.Π.Μ. ΣΗΜΕΡΑ

Με κριτήριο το κοινό

Σας παρουσιάζουμε αναλυτικά τα κατάλληλα σχεδιασμένα προγράμματα για τη χρονιά 2017-2018:

  • Για σχολικές ομάδες
  • Για παιδιά προσχολικής ηλικίας
  • Για μαθητές δημοτικού
  • Στην αγγλική γλώσσα
  • Για άτομα με αναπηρίες*

*Τα εκπαιδευτικά προγράμματα στα μουσεία για ΑμεΑ μπορούν να

– συμβάλλουν στην αποτροπή του αποκλεισμού των συμμετοχικών δραστηριοτήτων
για τα άτομα με αναπηρίες

– βοηθήσουν στην απόκτηση εμπειριών και εκπαιδευτικών διαδικασιών
χρησιμοποιώντας το Μουσείο ως εργαλείο

– αναπτυχθούν οι δημιουργικές «τάσεις» των ατόμων μέσα από το κατάλληλο
προσαρμοσμένο παιχνίδι σε μουσειακούς χώρους

 

Για οικογένειες

 

Τα εκπαιδευτικά προγράμματα για πολύ μικρά παιδιά και τους γονείς τους σχεδιάζονται με άξονα την αλληλεπίδραση μικρών και μεγάλων, την κοινωνικοποίηση και τη συνεργασία με άλλα παιδιά καθώς και τις θεματικές που συνδέονται με την καθημερινότητά τους.

Τον Οκτώβριο έχουν προγραμματιστεί τα ακόλουθα εκπαιδευτικά προγράμματα. Οι ημερομηνίες διεξαγωγής και οι θεματικές των εκπαιδευτικών προγραμμάτων για οικογένειες με παιδιά ηλικίας 1-2 και 2-3 χρόνων είναι κοινές, αλλά προσαρμόζονται αντίστοιχα στις ανάγκες και δυνατότητες κάθε ηλικίας και πραγματοποιούνται σε διαφορετικές ώρες ως εξής:

 

Για οικογένειες με παιδιά ηλικίας 1-2 χρόνων

Ώρες 10:00 – 11:00 (Τετάρτες 16:00-17:00)

 

Για οικογένειες με παιδιά ηλικίας 2-3 χρόνων 

Ώρες 11:30 – 12:30 (Τετάρτες 17:30-18:30)

 

 

  • Κυριακή 22 Οκτωβρίου 2017

«Παιχνίδια με το σώμα μου»

Ας περπατήσουμε αργά, γρήγορα, ας τρέξουμε, ας πηδήσουμε, ας κινηθούμε σε διαφορετικούς ρυθμούς. Χρησιμοποιώντας δημιουργικά το σώμα μας το γνωρίζουμε καλύτερα μέσα από τις αισθήσεις μας.

 

  • Σάββατο 21 Οκτωβρίου 2017
  • Τετάρτη 25 Οκτωβρίου 2017
  • Κυριακή 29 Οκτωβρίου 2017

«Μ… μ… μεγέθη»                                                                                                                                         

Ποιος μπορεί να φοράει ένα παπούτσι νούμερο 50; Πόσοι χρειαζόμαστε για να σηκώσουμε ένα αναδευτήρι ενός μέτρου;

Μέσα από πρωτότυπα αντικείμενα και τις συλλογές του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου ανακαλύπτουμε το μικρό και το μεγάλο. Όλοι μαζί -μικροί και μεγάλοι- δημιουργούμε τα δικά μας ξεχωριστά αποτυπώματα.

 

Η οικονομική συμμετοχή στο πρόγραμμα ανέρχεται στο ποσό των 15€ για έναν ενήλικα και ένα παιδί ή 13€ για τους φίλους του ΕΠΜ και τα αδέρφια. 

Δηλώστε συμμετοχή στο τηλέφωνο 210 3312995, Δευτέρα έως Παρασκευή 9:00 – 17:00.

 

Για οικογένειες με παιδιά ηλικίας 3 έως 12 χρόνων

 

 

  • Σάββατο 21 Οκτωβρίου 2017

 

11:15 – 12:00 «Μύρισε ψωμί στο μουσείο!» για οικογένειες με παιδιά 3-12 χρόνων

Υλικά, εργαλεία κουζίνας & μια συνταγή συναντιούνται στο μουσείο μας. Ελάτε να παρατηρήσουμε, να ανακαλύψουμε με όλες μας τις αισθήσεις και φτιάχνοντας το δικό μας ψωμί να εξοικειωθούμε με μαθηματικές έννοιες.

12:15 – 13:00 «Από σχήμα σε σχήμα πετώ. Ποια είμαι εγώ;» για παιδιά 4-6 χρόνων

Μια μέλισσα ρομπότ στο μουσείο μας! Πώς θα προχωρήσει μπροστά ή πίσω; Πόσα βήματα θα κάνει; Ας την προγραμματίσουμε κι ας ανακαλύψουμε μαζί της τα σχήματα.

13:15 – 14:00 «Τίποτα για πέταμα!» για οικογένειες με παιδιά 3-4 χρόνων

Πώς μολύνεται η θάλασσα; Πώς σκοτώνονται τα ψάρια; Παίρνω την κατάσταση στα χέρια μου,  απομακρύνω όλα τα σκουπίδια και τα επαναχρησιμοποιώ φτιάχνοντας ένα πρωτότυπο παιχνίδι.

14:15 – 15:00 «Μουσική … του ύψους και του βάθους» για παιδιά 4-6 χρόνων

Πόσο ψιλοί μπορεί να είναι οι μουσικοί φθόγγοι; Και πώς χαμηλώνουν; Μετράμε το ύψος των μουσικών ήχων πραγματοποιώντας πειράματα με χορδές. Γνωριζόμαστε με την οικογένεια των έγχορδων μουσικών οργάνων, κατασκευάζουμε τη δική μας κιθάρα, και φέρνουμε… τα πάνω κάτω με τη μουσική μας!

 

  • Κυριακή 22 Οκτωβρίου 2017

 

11:15 – 12:00 «Μαγικό καλειδοσκόπιο» για οικογένειες με παιδιά 3-12 χρόνων

Ένα χάρτινο κουτί γίνεται όχημα που μας ταξιδεύει μέσα από παιχνιδίσματα του φωτός, των χρωμάτων και των σχημάτων! Ποιος θα αντέξει να ρίξει μόνο μια ματιά;

12:15 – 13:00 «Σχήματα και πάλι σχήματα;» για παιδιά 7-12 χρόνων

Κι όμως! Τα σχήματα ανασυντάσσονται, μετασχηματίζονται, επαναλαμβάνονται, φτιάχνουν σχήματα και πάλι νέα σχήματα και φτου και απ’ την αρχή, μοτίβα… ξανά!

13:15 – 14:00 «Η μουσική… αναπνέει» για παιδιά 4-6 χρόνων

Τι σχέση έχει η αναπνοή με τη μουσική; Πώς μπορούμε να παίξουμε μουσική με τη δική μας αναπνοή; Ανακαλύπτουμε τη διάρκεια των μουσικών ήχων μέσα από τη γνωριμία μας με τα πνευστά μουσικά όργανα, κατασκευάζουμε το δικό μας πνευστό, και δίνουμε πνοή στο μουσείο  παίζοντας με αυτό!

14:15 – 15:00 «Μεταμορφώνουμε… την ενέργεια» για παιδιά 7-12 χρόνων

Ένα μπαλόνι, ένα σεσουάρ, ένας καθρέφτης, ένας σπάγκος, μία τρόμπα και άλλα πολλά μεταμορφώνονται σε όργανα πειραμάτων. Μεταμορφωνόμαστε κι εμείς σε επιστήμονες και η ενέργεια αλλάζει… μορφές.

 

H οικονομική συμμετοχή στα προγράμματα ανέρχεται στο ποσό των 5,00 € για κάθε παιδί & 2,00 € για κάθε ενήλικα και ενισχύει τους σκοπούς του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου.  

O αριθμός συμμετοχών σε κάθε πρόγραμμα είναι περιορισμένος και τηρείται σειρά προτεραιότητας.

  • Κυριακή 29 Οκτωβρίου 2017 & ώρες 11:00- 15:00  Αφιέρωμα στην Αποταμίευση

Το  Ελληνικό Παιδικό Μουσείο και η ALPHA BANK γιορτάζουν την Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης (31 Οκτωβρίου) στο Παιδικό Μουσείο της Αθήνας και πραγματοποιούν εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά ηλικίας 3-12 χρόνων.

Το αφιέρωμα υλοποιείται με την υποστήριξη της ALPHA BANK και δεν έχει οικονομική συμμετοχή. 

 

Οι ώρες λειτουργίας του Παιδικού Μουσείου της Αθήνας είναι Τετάρτη 11:00–19:00 και Πέμπτη έως Κυριακή 11:00–15:00. H είσοδος στο Παιδικό Μουσείο της Αθήνας είναι ελεύθερη. Η συμμετοχή των παιδιών στα προγράμματα είναι προαιρετική -καθώς υπάρχει η δυνατότητα της ελεύθερης ερμηνείας στα εκθέματα- και δηλώνεται στην υποδοχή του Μουσείου την ημερομηνία διεξαγωγής του προγράμματος.

 

Το πρόγραμμα ενδέχεται να τροποποιηθεί χωρίς ειδοποίηση.

 

 

Για Σχολεία

 

Eκπαιδευτικά Προγράμματα του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου για προσχολικές ομάδες 4-6 ετών και σχολικές ομάδες Α΄- Στ΄ Δημοτικού 2017-2018 στο «Παιδικό Μουσείο της Αθήνας», συνδιοργανωτές: «Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού & Νεολαίας Δήμου Αθηναίων» (ΟΠΑΝΔΑ) & «Ελληνικό Παιδικό Μουσείο».

Προσχολική ηλικία

 

Για παιδιά 4-6 χρόνων:

 

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Τα μυστικά  της Σοφίτας»

Παλιές φωτογραφίες, παπούτσια, ρούχα, καπέλα εποχής, αντικείμενα καθημερινής χρήσης και χίλια δυο άλλα κρύβονται στη Σοφίτα του Παιδικού Μουσείου της Αθήνας. Τα παιδιά παίζοντας έρχονται σε επαφή με το παρελθόν, ανακαλύπτουν τα παλιά αντικείμενα, τα συγκρίνουν με τα δικά τους και καλλιεργούν τη φαντασία και τη δημιουργική σκέψη τους.

 

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα:  «Ας Μαγειρέψουμε στο Παιδικό Μουσείο της Αθήνας!»

Τα παιδιά αξιοποιώντας τις αισθήσεις τους ανακαλύπτουν τα υλικά μιας συνταγής γεμάτης διαφορετικές υφές, χρώματα, αρώματα και γεύσεις! Μετρούν, ανακατεύουν, πλάθουν, ζυμώνουν, δοκιμάζουν και δημιουργούν!

 

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Ο Χορός των Σχημάτων»

Ποιο σχήμα κατρακυλάει πιο γρήγορα σε μία κατηφόρα; Ποιο περπατά αργά σαν τη χελώνα; Κι αν τα τρίγωνα είχαν φωνή ποιο τραγούδι θα μας έλεγαν; Τα παιδιά μέσα από ήχους και ρυθμούς ανακαλύπτουν σχήματα και αριθμούς στο σώμα, στη φύση, στη μουσική κι όλος ο κόσμος ήχος θα γενεί!

 

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Πολλές φορές κι έναν καιρό»

Πώς θα ήταν η ζωή μας αν δεν υπήρχαν παραμύθια; Πού θα ζούσαν οι αγαπημένοι μας ήρωες; Με αφορμή μια παραμυθο-περιπέτεια τα παιδιά εντοπίζουν τα βασικά χαρακτηριστικά των παραμυθιών. Στη συνέχεια, με μαγικό βοηθό τη φαντασία τους γίνονται οι ίδιοι δημιουργοί και εικονογραφούν τη δική τους ιστορία!

 

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Ζω-ΓΡΑΦΗ-ζουμε;»

Από ποιο γράμμα αρχίζει το όνομά μας; Τι μας θυμίζουν  τα σχήματα των γραμμάτων; Πώς ακούγεται η … φωνή τους; Γινόμαστε «γραμματοερευνητές», συνδέουμε το όνομά μας με τις συλλογές του μουσείου και μεταμορφώνουμε τα γράμματα σε μια φανταστική ζω- ΓΡΑΦΗ- κή!

 

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Εγώ κι εσύ μαζί!»

Πόσα διαφορετικά ζώα, ψάρια, φυτά, δέντρα… Κι εμείς οι άνθρωποι; Τα παιδιά μέσα από τη διαφορετικότητα στη φύση ανιχνεύουν τη μοναδικότητά τους, αναγνωρίζουν την αξία του καθενός στην ομάδα και όλοι μαζί δημιουργούν το δέντρο της συνεργασίας.

 

Ώρες διεξαγωγής των εκπαιδευτικών προγραμμάτων:  9:15 – 10:30 & 11:00 – 12:15

 Αριθμός παιδιών σε κάθε πρόγραμμα: έως 25               

 

Εducational programs in English

 

For children 4-6 years old

 

  •  “The Secrets of the Attic”

Old photographs, shoes, clothes, hats, items of everyday use and more are hidden in the Attic of the Children’s Museum of Athens. Through play, children encounter the past, discover antique objects, compare them to their own, and cultivate their imagination and creative thinking.

 

  • “Let’s cook in the Children’s Museum of Athens!”

Through their senses, children discover the ingredients of a recipe full of different textures, colors, aromas, and flavors! They measure, mix, mold, knead, taste and create!

 

  • “Dance of the Shapes”

Which shape runs faster downhill? Which one walks slowly like a turtle? And if triangles had a voice, what song would they sing? Through sounds and beats, children discover shapes and numbers in their body, in nature, in music… and the whole world resounds!

 

  •  “Once upon… many times”

What would life be like if there were no fairy tales? Where would our favorite heroes live? Through a fairytale adventure, children discover the main characteristics of fairytales. Then, using their imagination as a magic assistant, they create and illustrate their own story!

 

  •  “Live-Draw-Write!”

What letter does our name begin with? What are the shapes of the alphabet? What do letters sound like? We become “Letter Researchers”, we link our name to the museum’s collections and transform the letters into a fantastic work of art!

 

  •  “Together, me and you!”

There are so many different animals, fish, plants, trees… And what about us humans? Children, through diversity in nature, discover their uniqueness, acknowledge the value of each member of the group, and create altogether “the tree of cooperation”.

 

Co-organizers: «The Culture Sports & Youth Organization of the City of Athens» (OPANDA) & «Hellenic Children’s Museum».

Address: Rigillis & Vas. Georgiou Β΄ 17-19, 106 75 Athens (Athens Conservatoire Building)

The educational programs for preschool children in English are being implemented

on Tuesdays.

 

Δημοτικό σχολείο 

 

Για Α’ και Β’ Δημοτικού

 

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Ο προπαππούς και η προγιαγιά διηγούνται»

Τα παιδιά μέσα από την παρατήρηση των παλιών αντικειμένων ανακαλύπτουν στοιχεία για την παλιά εποχή, έρχονται σε επαφή την έννοια της συνέχειας και της εξέλιξης και φτιάχνουν το δικό τους γενεαλογικό δέντρο.

Αριθμός μαθητών: έως 25

 

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα:  «Εγώ κι εσύ μαζί!»

Τα παιδιά με αφορμή ένα παραμύθι συζητούν για τη μοναδικότητα των ανθρώπων, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τις δεξιότητες του καθενός από εμάς. Στη συνέχεια, δημιουργούν την αυτοπροσωπογραφία τους, τη διανθίζουν με τα ιδιαίτερα ταλέντα τους και συνθέτουν ένα ομαδικό κολλάζ που εκφράζει το πνεύμα της συνεργασίας στην τάξη τους.

Αριθμός μαθητών: έως 25

 

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Πολλές φορές κι έναν καιρό»

Ήρωες, αντίπαλοι, βοηθοί, μαγικά αντικείμενα και μέσα μεταφοράς συναντιούνται στο Παιδικό Μουσείο της Αθήνας και εμπνέουν τα παιδιά να δημιουργήσουν και να εικονογραφήσουν τη δική τους περιπέτεια!

Αριθμός μαθητών: έως 50

 

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Αριθμομαγειρέματα» (μόνο για την Α΄ Δημοτικού)

Με οδηγό μία συνταγή μαγειρικής και βοηθούς τα εκθέματα του Παιδικού Μουσείου της Αθήνας, τα παιδιά καλούνται να οργανώσουν, να απαριθμήσουν, να προσθέσουν, να αφαιρέσουν και να ακολουθήσουν τις οδηγίες μίας συνταγής και φυσικά… να τη δοκιμάσουν!

Αριθμός μαθητών: έως 50

 

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Οι αριθμοί στην Αγορά και στην Κουζίνα» (μόνο για τη Β΄ Δημοτικού)

Τα παιδιά μέσα από το παιχνίδι στην «Αγορά» και την «Κουζίνα» του Παιδικού Μουσείου της Αθήνας προσθέτουν, αφαιρούν, ζυγίζουν, ταξινομούν και χρησιμοποιούν τον πολλαπλασιασμό …στην πράξη!

Αριθμός μαθητών: έως 50

 

 

Για Γ’ και Δ’ Δημοτικού

 

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Κάτι έχω να σας πω…»

Πώς θα αισθανόταν ένα παλιό τηλέφωνο αν συνομιλούσε με ένα κινητό αφής; Τι θα έλεγε ένα σίδερο του 19ου αι. αν συναντούσε ένα ατμοσίδερο; Αντικείμενα της παλιάς εποχής που έχουν αλλάξει ή δεν υπάρχουν πια, συνομιλούν με αντίστοιχα σύγχρονά τους. Τα παιδιά εξοικειώνονται με την έννοια του χρόνου, εντοπίζουν ομοιότητες και διαφορές και… δίνουν φωνή στις δικές τους αφηγήσεις.

Αριθμός μαθητών: έως 25

 

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Όλοι μαζί στο τραπέζι»

Από την Ασία, την Αυστραλία και την Αμερική έως την Αφρική και την Ευρώπη μαγειρικά σκεύη, εργαλεία κουζίνας και μπαχαρικά ταξιδεύουν τα παιδιά στον κόσμο, έτσι ώστε όλοι μαζί γύρω από ένα τραπέζι να καλλιεργήσουν την αποδοχή και τον αλληλοσεβασμό προς το διαφορετικό.

Αριθμός μαθητών: έως 25

 

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Ας βγάλουμε τα μαθηματικά έξω απ’ το βιβλίο!»

Αριθμητικές πράξεις, κλάσματα και δεκαδικοί βγήκαν από τα βιβλία και κρύφτηκαν στα εκθέματα «Κουζίνα και Αγορά» του Παιδικού Μουσείου της Αθήνας. Μέσα από το δημιουργικό παιχνίδι τα παιδιά αγοράζουν τα υλικά, εκτελούν μία συνταγή μαγειρικής και εφαρμόζουν μαθηματικές πράξεις… στην πράξη!

Αριθμός μαθητών: έως 50

 

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Θα σου πω μια ιστορία… με το νι και με το σίγμα!»

Τα γράμματα της αλφαβήτου δίνουν έμπνευση στους μαθητές να επιλέξουν πρωτότυπους ήρωες και να πλέξουν ιστορίες με αφορμή το πρώτο γράμμα του ονόματός τους. Τα παιδιά συνεργάζονται, συγγράφουν και εμψυχώνουν τη δική τους ιστορία!

Αριθμός μαθητών: έως 50

 

 

Για Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού

 

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Από την παλιά εποχή… στο μέλλον»

Τα παιδιά συγκρίνουν σύγχρονα αντικείμενα καθημερινής χρήσης με αντίστοιχα του παρελθόντος και κατανοούν βιωματικά τις αλλαγές στην κατασκευή των αντικειμένων σύμφωνα με την εξέλιξη της τεχνολογίας και τις ανάγκες των χρηστών ανά εποχή.

Αριθμός μαθητών: έως 25

 

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Η χαμένη βαλίτσα»

Πόσα πράγματα έχει να μας πει μια βαλίτσα; Τι μπορούμε να καταλάβουμε για έναν άνθρωπο μέσα από τα πράγματά του; Τα παιδιά μέσα από τα αντικείμενα μιας βαλίτσας ανακαλύπτουν κοινά και διαφορετικά πολιτισμικά στοιχεία των ανθρώπων αλλά και στοιχεία της ταυτότητάς τους. Στη συνέχεια ανακαλύπτουν και αποκαλύπτουν στοιχεία της δικής τους προσωπικότητας επιλέγοντας τα αντικείμενα της δικής τους βαλίτσας…

Αριθμός μαθητών: έως 25

 

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Μαγειρεύουμε… Μαθηματικά!»

Κλάσματα, δεκαδικοί, ποσοστά κι αναλογίες γίνονται τα απαραίτητα συστατικά για μια συνταγή μαγειρικής. Τα παιδιά αξιοποιούν προϋπάρχουσες μαθηματικές γνώσεις και εφαρμόζουν καινούριες, ανακαλύπτοντας τη χρήση των μαθηματικών στην πραγματική ζωή.

Αριθμός μαθητών: έως 50

 

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Κόμικ… ιστορίες στο Μουσείο!»

Με αφορμή τη συλλογή των κόμικ του Κέντρου Έρευνας & Τεκμηρίωσης του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου τα παιδιά αναγνωρίζουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του αγαπημένου αυτού κειμενικού είδους μικρών και μεγάλων. Στη συνέχεια, εμπνεόμενοι από τις συλλογές των εκθεμάτων του μουσείου, επιλέγουν τους δικούς τους πρωτότυπους ήρωες και δημιουργούν τις περιπέτειές τους… καρέ-καρέ!

Αριθμός μαθητών: έως 50

 

Εκπαιδευτικά προγράμματα στην αγγλική γλώσσα*

 

Το Ελληνικό Παιδικό Μουσείο πραγματοποιεί εκπαιδευτικά προγράμματα στην αγγλική γλώσσα για μη φυσικούς ομιλητές. Τα εκπαιδευτικά προγράμματα υλοποιούνται από αγγλόφωνους εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς τους Μουσείου (ερμηνευτές) αποκλειστικά στην αγγλική γλώσσα και σύμφωνα με τις αρχές της επικοινωνιακής μεθόδου.

 

Για Α’- Γ’ Δημοτικού

 

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Χρώματα και αριθμοί κρύφτηκαν στο Μουσείο»

Χρώματα και αριθμοί κρύβονται στο Παιδικό Μουσείο της Αθήνας.

Ελάτε να εξερευνήσουμε το Μουσείο, να τα εντοπίσουμε και μέσα από το παιχνίδι να ανακαλύψουμε… πώς τα λέμε στα αγγλικά!

Αριθμός μαθητών: έως 50

 

Για Δ’- ΣΤ’ Δημοτικού

 

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Από την Αγορά στο … πιάτο μας»

Τα παιδιά μέσα από ένα παιχνίδι ρόλων στην «Αγορά» του Παιδικού Μουσείου της Αθήνας εξοικειώνονται με το λεξιλόγιο γύρω από τη διατροφή, συγκεντρώνουν τα απαραίτητα υλικά και παρασκευάζουν τη δική τους συνταγή στην «Κουζίνα».

Αριθμός μαθητών: έως 25

 

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Η φύση στην ….πόλη μας»

Οι συλλογές του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου της Αθήνας γίνονται πηγή έμπνευσης για να μιλήσουν τα παιδιά για τη ζωή και τα προβλήματα των μεγάλων πόλεων, να προτείνουν λύσεις και δράσεις και να κατασκευάσουν την πόλη των ονείρων τους!

Αριθμός μαθητών: έως 25

 

* Τα εκπαιδευτικά προγράμματα στην αγγλική γλώσσα πραγματοποιούνται στο Παιδικό Μουσείο της Αθήνας κάθε Τρίτη.

 

  

Educational Programs in English *

 

The Hellenic Children’s Museum conducts educational programs in English for non-native speakers. These educational programs are implemented by specialized English-speaking museum educators (interpreters) exclusively in English, based on the principles of communicative language teaching.

 

For students in 1st– 3rd grade, Primary Sector

 

  • Educational Program: “Colors and numbers are hidden in the Museum”

Colors and numbers are hidden in the Children’s Museum of Athens.

Let’s explore the Children’s Museum of Athens, find these colors and numbers, play with them and find out… what they are called in English!

Number of students: up to 50

 

For students in 4th – 6th grade, Primary Sector

 

  • Educational Program: “From the market to… our plate”

Through a role-playing game in the “Market” of the Children’s Museum of Athens, children familiarize themselves with the vocabulary about nutrition and gather the necessary ingredients to make their own recipe in the Museum’s “Kitchen”.

Number of students: up to 25

 

  • Educational Program: “Nature… in our city”

The collections of the Hellenic Children’s Museum become a source of inspiration for children to talk about life and its problems in big cities, to suggest actions and solutions for those problems, and to construct the city of their dreams!

Number of students: up to 25

 

* The educational programs in English take place in the Children’s Museum of Athens every Tuesday.

 

Ώρες διεξαγωγής των εκπαιδευτικών προγραμμάτων: 9:00 – 10:30 & 11:00 – 12:30

 

 

Educational programs in English for elementary school students

At the «Children’s Museum of Athens»

 

 

For 1st & 2nd grade

 

  •  “Grandpa and grandma tell a story”

The children, through the observation of antique objects, discover the past, understand continuity and evolution, and create their own family tree.

Number of students: up to 25

 

  • “Together, you and me!”

The children talk about the uniqueness of people, the special characteristics and skills of each of us. Then they create their self-portraits, adorn them with their own talents, and create a collage expressing the team spirit of their class.

Number of students: up to 25

 

  •  “Once upon… many times”

Heroes, rivals, assistants, magic objects and means of transport meet at the Children’s Museum of Athens and inspire children to create and illustrate their own adventure!

Number of students: up to 50

 

  •  “Cooking by numbers” (only for 1st grade)

Children follow a recipe using objects from the exhibits of the Children’s Museum of Athens. In the process, they organize, enumerate, add, subtract, follow the recipe, and of course… taste it!

Number of students: up to 50

 

  • “Numbers in the Market and the Kitchen” (only for 2nd grade)

Children, through playing in the “Market” and the “Kitchen” of the Children’s Museum of Athens, add, subtract, weigh, classify, and use multiplication… in action!

Number of students: up to 50

 

For 3rd & 4th grade

 

  • “I have something to tell you…”

How would an old phone… feel if it talked with a touch screen mobile phone? What would a 19th century iron say if it met a steam iron? Antique objects that no longer exist, talk with their respective contemporary ones. Children become familiar with the concept of time, identify similarities and differences, and tell their own stories.

Number of students: up to 25

 

  •  “Everybody around the table”

Cookware, kitchen tools, and spices from Asia, Australia, America, Africa, and Europe enable children to become familiar with different cultures of the world. They gather around a table thus cultivating acceptance and mutual respect for each other.

Number of students: up to 25

 

  • “Let’s get mathematics out of the book!”

Mathematical operations, fractions, and decimals come out of the books and hide in the exhibits “Kitchen” and “Market” of the Children’s Museum of Athens. Through creative play children buy materials, follow a recipe and carry out mathematical operations.

Number of students: up to 50

 

  • “Telling a story… letter by letter!”

The letters of the alphabet inspire students to choose their own heroes and stories starting from the first letter of their name. Children cooperate, write, and animate their own story!

Number of students: up to 50

 

For 5th & 6th grade

 

  • “From the past… into the future”

Children compare contemporary everyday objects to those of the past, experience the evolution of technology and discover the needs of the users of the past, the present, and the future.

Number of students: up to 25

 

  • “A lost suitcase”

What can a suitcase tell us? What can we figure out about people by their belongings? Through the contents of a suitcase, children discover common and different cultural elements of people, as well as elements of their identity. Then they discover and reveal elements of their own personality by choosing the contents of their own suitcase.

Number of students: up to 25

 

  • “Cooking… mathematics!”

Fractions, decimals, percentages, and proportions become the ingredients for a cooking recipe. Children use pre-existing mathematical knowledge and apply new elements, discovering the use of mathematics in real life.

Number of students: up to 50

 

  • “Comic… stories in the Museum!”

Children acknowledge the special features of comics, using the comics collection of the Hellenic Children’s Museum Research & Documentation Center. Then, inspired by the museum collections and exhibits, they choose their own heroes and create their own adventures… frame by frame!

Number of students: up to 50

 

 

 The Museum travels…

 

For 1st,  2nd & 3rd grade

 

  • “Palm trees, rams, and peacocks in the center of Athens?”

The National Garden is cited in the heart of the city, among the apartment buildings, the cars, and the noise. A map, a brochure, and a desire for exploration are the tools children use to discover the largest park of Athens.

Number of students: up to 50

 

  • “With Dimitris Pikionis in Philopappou hill” *

Through playing outdoors and activities suitable to each age group, children activate their senses, come into contact with nature and art, have fun, explore and discover the work of the famous architect and artist, Dimitris Pikionis.

Number of students: up to 50

 

For 4th, 5th & 6th grade

 

  • Educational Program: “Journey to ancient times” *

(Venue: Piraeus Archaeological Museum, 31, Trikoupi Street, Piraeus)

How did the ancient Greeks dress? What objects did they use in their everyday life? What would the statues say if they had a voice? What secrets are hidden in a vase? The exhibits of the museum become a time capsule, taking the children to a journey back in time. Through exploring the treasures of the Piraeus Archaeological Museum, children discover the everyday life of the ancient Greeks.

Number of students: up to 50

 

  • Educational Program: “Traveling in Plaka”

Ancient Greece, Byzantium, and the Ottoman era coexist harmoniously in Plaka, the most beautiful neighborhood of Athens. From Anafiotika to the Lysicrates Monument, and from Medresse to Saint Catherine’s church, the students collaborate to explore and discover the different periods of Greek history through the monuments of Plaka.

Number of students: up to 50

 

 

* The educational programs at the Archaeological Museum of Piraeus and on the hill of Philopappou are held every Wednesday by Greek Children’s Museum’s interpreters, who are licensed guides of the Ministry of Tourism and the Greek Tourism Organization.

Hours: 09:00 – 10:30 & 11:00 – 12:30

 

 

   

Το Μουσείο ταξιδεύει… σε άλλους χώρους

 

Για Α’, Β’ & Γ’ Δημοτικού

 

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Φοίνικες, κριάρια και παγώνια στο κέντρο της Αθήνας;»

Ανάμεσα στις πολυκατοικίες, τα αυτοκίνητα και τον θόρυβο, στην καρδιά της πόλης βρίσκεται ο Εθνικός Κήπος. Ένας χάρτης, ένα φυλλάδιο και η διάθεση για εξερεύνηση είναι τα εργαλεία, για να ανακαλύψουμε τον πιο μεγάλο και πράσινο κήπο της πρωτεύουσάς μας.

Αριθμός μαθητών: έως 50

 

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Με τον Δημήτρη Πικιώνη στου Φιλοπάππου» *

Μέσα από το παιχνίδι στο ύπαιθρο και μια σειρά δραστηριοτήτων κατάλληλα προσαρμοσμένων σε κάθε ηλικιακή ομάδα, τα παιδιά ενεργοποιούν τις αισθήσεις τους, έρχονται σε επαφή με τη φύση και την τέχνη, ψυχαγωγούνται, εξερευνούν κι ανακαλύπτουν στοιχεία για τον καλλιτέχνη Δημήτρη Πικιώνη.

Αριθμός μαθητών: έως 50

 

Για Δ’, Ε’ & ΣΤ’ Δημοτικού

 

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Ταξίδι στα αρχαία χρόνια»*

(Χώρος υλοποίησης: Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά, Χαρ. Τρικούπη 31, Πειραιάς)

Πώς ντύνονταν οι αρχαίοι Έλληνες; Ποια αντικείμενα χρησιμοποιούσαν στην καθημερινότητά τους; Αλήθεια, τι θα μας έλεγαν τα αγάλματα αν είχαν φωνή; Ποια μυστικά κρύβει ένα αγγείο; Τα εκθέματα του μουσείου γίνονται η «χρονοκάψουλα», η οποία μεταφέρει τα παιδιά σε ένα ταξίδι πίσω στον χρόνο. Εξερευνώντας τους θησαυρούς του Αρχαιολογικού Μουσείου τα παιδιά ανακαλύπτουν  την καθημερινή ζωή των αρχαίων Ελλήνων.

Αριθμός μαθητών: έως 50

 

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Οδοιπορικό Στην Πλάκα»

Η αρχαία Ελλάδα, το Βυζάντιο, η εποχή της Τουρκοκρατίας συνυπάρχουν αρμονικά στην πιο όμορφη, ίσως, γειτονιά της Αθήνας, την Πλάκα.  Από τα Αναφιώτικα στο μνημείο του Λυσικράτους και από τον Μεντρεσέ στον ναό της Αγίας Αικατερίνης, οι μαθητές συνεργάζονται προκειμένου να εξερευνήσουν και να ανακαλύψουν τις διαφορετικές περιόδους της ελληνικής ιστορίας μέσα από τα μνημεία της Πλάκας.

Αριθμός μαθητών: έως 50

 

Τα εκπαιδευτικά προγράμματα στο Αρχαιολογικό Μουσείο του Πειραιά και στον λόφο του Φιλοπάππου πραγματοποιούνται κάθε Τετάρτη από ερμηνεύτριες του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου, οι οποίες είναι διπλωματούχοι ξεναγοί του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ.

 

Ώρες διεξαγωγής των εκπαιδευτικών προγραμμάτων: 09:00 – 10:30 & 11:00 – 12:30

 

Για Γ’ Γυμνασίου 

 

  • Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Είναι αυτό τέχνη;»

Το Ελληνικό Παιδικό Μουσείο υλοποιεί για πέμπτη συνεχή σχολική χρονιά το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Είναι αυτό τέχνη;».

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές & μαθήτριες Γ΄ Γυμνασίου, ολοκληρώνεται σε δύο (2) συναντήσεις διάρκειας 1 ώρας και 45 λεπτών η καθεμία και πραγματοποιείται μέσα στη σχολική τάξη από τους ερμηνευτές του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου.

 

Στόχοι του προγράμματος είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες:

  • να έρθουν σε επαφή και να ευαισθητοποιηθούν όσον αφορά στη σύγχρονη τέχνη με βιωματικό τρόπο,
  • να εξοικειωθούν με σύγχρονα καλλιτεχνικά ρεύματα και τους εκπροσώπους τους και
  • να αναπτύξουν πολλαπλούς, προσωπικούς και συλλογικούς τρόπους προσέγγισης του έργου τέχνης.

Στην πρώτη συνάντηση, οι μαθητές & οι μαθήτριες έρχονται σε επαφή με τη σύγχρονη τέχνη γνωρίζοντας τρία βασικά καλλιτεχνικά ρεύματα και τους εκπροσώπους τους. Ανακαλύπτουν την ψυχοσύνθεση των καλλιτεχνών, τους συνδέουν με γεγονότα της εποχής που επηρέασαν την τέχνη τους κι εξοικειώνονται με υλικά και σύμβολα που εκείνοι χρησιμοποιούν. Στη συνέχεια, εμπνεόμενοι από τα καλλιτεχνικά ρεύματα που ανακάλυψαν, δημιουργούν έργα αξιοποιώντας αντικείμενα που βρίσκονται μέσα στην τάξη τους. Παράλληλα, δίνεται ένα σχέδιο εργασίας στους μαθητές και τις μαθήτριες σύμφωνα με το οποίο δημιουργούν έργα χρησιμοποιώντας όποιον τρόπο επιθυμούν με σκοπό να τα παρουσιάσουν στην επόμενη συνάντηση.

 

Στη δεύτερη συνάντηση, οι μαθητές & οι μαθήτριες, με δημιουργικές δραστηριότητες ανακαλούν στη μνήμη τους τα καλλιτεχνικά ρεύματα που ανακάλυψαν στην πρώτη συνάντηση. Στη συνέχεια, ανακαλύπτουν νέα κινήματα της σύγχρονης τέχνης και εκπροσώπους τους κι έρχονται σε επαφή με τον βίο και το έργο τους αξιοποιώντας οπτικοακουστικό υλικό. Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται με τη χρήση πραγματικών αντικειμένων, τα οποία συνδέονται με τους καλλιτέχνες και το έργο τους και γίνονται έργα στα χέρια των μαθητών & των μαθητριών.

 

Σχεδιασμός, Υλοποίηση, Αξιολόγηση: ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε με πρωτοβουλία του Πολιτιστικού & Αναπτυξιακού Οργανισμού κοινής ωφέλειας ΝΕΟΝυλοποιείται με δωρεά του ΝΕΟΝ και δεν έχει οικονομική συμμετοχή.

 

 

Στο εργοστάσιο Σοκολατοποιίας Παυλίδη

 

Για Ε’ & ΣΤ’ Δημοτικού

 

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Η σοκολάτα και ο Παυλίδης» στο Εργοστάσιο ΣΟΚΟΛΑΤΟΠΟΙΪΑΣ ΠΑΥΛΙΔΗ, Πειραιώς 135, Αθήνα

Ώρες διεξαγωγής: 9:30 – 11:30

 

Τα παιδιά:

  • εξοικειώνονται με ένα πρότυπο βιομηχανίας, με τους χώρους παραγωγής και το εργασιακό περιβάλλον ενός εργοστασίου
  • συμμετέχουν σε έρευνα για τα συστατικά της σοκολάτας και τη διατροφική της αξία, για την ιστορία του εργοστασίου Παυλίδη και για την παραγωγή της σοκολάτας από το κακαόδεντρο μέχρι το εργοστάσιο.

Αριθμός μαθητών: έως 50

 

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα πραγματοποιείται για 23η σχολική χρονιά με την ευγενική χορηγία της εταιρείας Mondelez International και δεν έχει οικονομική συμμετοχή.

 

Σε εστιατόρια McDonalds στην Αττική

 

Για Δ΄, Ε΄& ΣΤ΄ Δημοτικού

 

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Τα μυστικά της διατροφής»

Ώρες διεξαγωγής: 9:30 – 11:30

 Τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία,

  • Να διερευνήσουν τις ομάδες τροφίμων και να μάθουν τη διατροφική τους αξία
  • Να ανακαλύψουν βασικές τροφές της μεσογειακής διατροφής
  • Nα προβληματιστούν σχετικά με τις δικές τους διατροφικές συνήθειες
  • Να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα ασφάλειας, αποθήκευσης και συντήρησης των τροφίμων
  • Να ετοιμάσουν το δικό τους γεύμα (μπέργκερ, σαλάτα ή πατάτες, νερό ή χυμό)
  • Να έρθουν σε άμεση επαφή με τα συστατικά από τα οποία αποτελείται το γεύμα τους και να αποκτήσουν προσωπική εμπειρία παρασκευής φαγητού, έτσι ώστε να καταλήξουν σε συμπεράσματα.

 

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Τα μυστικά της διατροφής» θα διεξαχθεί κατά τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχει μια σφαιρική προσέγγιση στο θέμα της διατροφής.

Συγκεκριμένα:

  1. Γνωριμία με την ομάδα.
  2. Εισαγωγή στο θέμα (τι διαφορετικό υπάρχει γύρω σας; – με τι θα ασχοληθούμε σήμερα; – τι θα σας ενδιέφερε να ανακαλύψετε γύρω από αυτό το θέμα;)
  3. Εννοιολογικοί προσδιορισμοί (ισορροπημένη διατροφή). Στο πλαίσιο λειτουργίας του εκπαιδευτικού προγράμματος πραγματοποιείται προφορικός και γραπτός καταιγισμός ιδεών από τα παιδιά. Οι απαντήσεις των παιδιών καταγράφονται και αποτελούν υλικό που αξιοποιείται κατά τη διάρκεια του εκπαιδευτικού προγράμματος.
  4. Εκπαιδευτική δραστηριότητα «Ομάδες τροφίμων». Τα παιδιά καλούνται μέσω ενός κινητικού παιχνιδιού στον χώρο να κατατάξουν προπλάσματα τροφίμων στις 6 διατροφικές ομάδες.
  5. Εκπαιδευτική δραστηριότητα γύρω από τη συχνότητα κατανάλωσης της κάθε τροφής. Τα παιδιά τοποθετούν τις εικόνες των τροφίμων στη διατροφική πυραμίδα  σύμφωνα με τα δικά τους κριτήρια και επιχειρηματολογούν για τις αποφάσεις τους. Στη συνέχεια, επιβεβαιώνουν τις υποθέσεις τους παρατηρώντας την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής.
  6. Ασφάλεια τροφίμων. Τα παιδιά φτιάχνουν ένα κοινό ερωτηματολόγιο και παίρνουν συνέντευξη από τον υπεύθυνο του εστιατορίου σχετικά με την ασφάλεια των τροφίμων. Παράλληλα, καταθέτουν και τις δικές τους απόψεις σχετικά με την υγιεινή και τις διαδικασίες που ακολουθούνται από τους υπαλλήλους κατά την παρασκευή των γευμάτων.
  7. Παρασκευή γεύματος. Τα παιδιά χωρίζονται σε δυο ομάδες και παρασκευάζουν το δικό τους γεύμα συμμετέχοντας ενεργά καθ’ όλη τη διαδικασία και εάν επιθυμούν το δοκιμάζουν.
  8. Συμπλήρωση εκπαιδευτικού φυλλαδίουΣυμπεράσματα
  9. Αξιολόγηση.

 

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, κάθε παιδί παραλαμβάνει μία ποδιά μαγειρικής, ένα καπέλο & δώρο Happy Meal.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα πραγματοποιείται με την ευγενική χορηγία της εταιρείας Premier Capital ΕΛΛΑΣ Α.Ε. (McDonald’s) και δεν έχει οικονομική συμμετοχή.

 Xώροι υλοποίησης εκπαιδευτικών προγραμμάτων:

Εστιατόρια McDonald’s

  1. Smart Park, Ε. Πουλάκη, Σπάτα
  2. Αιγάλεω, Ιερά Οδός 339
  3. Άλιμος, Λαμίας & Τεγέας
  4. Βριλήσσια, Λεωφ. Πεντέλης 80
  5. Γλυφάδα, Λ. Ποσειδώνος & Β. Κατράκη 1
  6. Θηβών, Λ. Θηβών 226 & Παρνασσού
  7. Ίλιον, Ιλίου 36
  8. Π. Φάληρο, Ελευθερίου Βενιζέλου 190
  9. Χαλάνδρι, Εθνικής Αντιστάσεως 36

 

Εορταστικά εκπαιδευτικά προγράμματα

Γιόρτασε τα γενέθλιά σου στο Π.Μ.Α.!

Οι παιδικές γιορτές είναι εκπαιδευτικά προγράμματα που έχουν μελετηθεί και
διοργανώνονται για τα παιδιά και τις οικογένειές τους με αφορμή τα
γενέθλια, την ονομαστική τους εορτή ή κάποιο άλλο ευχάριστο γεγονός. Σκοπός
αυτού του τύπου εκπαιδευτικών προγραμμάτων είναι να ανακαλύψουν οι
«εορτάζοντες» τα εκθέματα του μουσείου μαζί με τους φίλους τους, να παίξουν
και να έχουν την εμπειρία μιας «μουσειακής γιορτής», που θα τους
εξοικειώσει ακόμα περισσότερο με την έννοια «μουσείο».


Μπορείτε να κάνετε δώρο στο παιδί σας ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα
αποκλειστικά για εκείνο και τους φίλους του!

Αναλόγως με την ηλικία και τον αριθμό των παιδιών που θέλετε να
προσκαλέσετε μπορείτε να επιλέξετε ένα από τα παρακάτω εκπαιδευτικά
προγράμματα:

Σε 3 ώρες μπορούμε:

  • Να ταξιδέψουμε στο διάστημα ή να γίνουμε αλχημιστές (αν είμαστε 5-7
    χρόνων)
  • Να γίνουμε «κυνηγοί φαντασμάτων» (αν είμαστε 7-10 χρόνων)
  • Να λύσουμε τον «Κώδικα μελάνι» (αν είμαστε 10-12 χρόνων)

για παιδιά 5-7 χρόνων (νήπια, Α & Β’ Δημοτικού)

«Το σπίτι του Αλχημιστή»

Τα μυστικά ενός αλχημιστή που ζούσε πριν από πολλά πολλά χρόνια γίνονται
αφορμή για να ζήσουν τα παιδιά τη χαρά του πειράματος και της φαντασίας.
Συνταγές για ελιξίρια και φίλτρα μαγικά περνούν στα χέρια των παιδιών… μέσα
από μια σειρά δοκιμασιών.

για παιδιά 7-10 χρόνων (Β’ έως Δ’ Δημοτικού)

«Κυνηγοί φαντασμάτων»

Φήμες λένε πως στο Ωδείο Αθηνών κατοικούν φαντάσματα, τα οποία μαζεύουν
τους πιο «φανταστικούς» ήχους για τη δική τους ηχο-συλλογή. Τα παιδιά
γίνονται κυνηγοί φαντασμάτων και ξεκινά μια περιπέτεια γεμάτη αινιγματικές
παρτιτούρες, μυστηριώδεις ήχους και «φανταστικές» μουσικές!

για παιδιά 10-12 χρόνων (Δ’ έως ΣΤ’ Δημοτικού)

«Κώδικας Μελάνι»

Ένα καλά κρυμμένο μυστικό βρίσκεται στο Παιδικό Μουσείο της Αθήνας. Γρίφοι,
αινίγματα και κώδικες το προστατεύουν εδώ και πολλά χρόνια. Αν μπορέσουμε
να σπάσουμε τον «Κώδικα Μελάνι» θα αποκαλύψουμε έναν απρόσμενο θησαυρό! Τι λες; θα τα καταφέρουμε;

Για την οικονομική συμμετοχή καθώς και τις ημέρες και ώρες διεξαγωγής
μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον τομέα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων στο 210
3312995 (εσωτερικό 110) ή να στείλετε e-mail στο info@hcm.gr αναφέροντάς μας την ηλικία του
παιδιού που θα γιορτάσει, την επιθυμητή ημερομηνία εορτασμού, τον πιθανό
αριθμό των προσκεκλημένων καθώς και ό,τι κρίνετε απαραίτητο να σας
διευκρινίσουμε.