Εκπαιδευτικά Προγράμματα

ΤΙ ΕΙΝΑΙ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ»;

Ένας εναλλακτικός τρόπος προσέγγισης του μουσείου, μια εκπαιδευτική
διαδικασία που δίνει πρωταγωνιστικό ρόλο στο παιδί και στην ανάπτυξη της
σχέσης του με το μουσείο, ένας συμμετοχικός ερευνητικός τρόπος μάθησης, με
διαθεματική και διεπιστημονική διάσταση. (Ζαμπέλ Μουρατιάν, 1993)

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ Ε.Π.Μ.

Τα εκπαιδευτικά προγράμματα σχεδιάζονται σύμφωνα με τις ανάγκες και τα
ενδιαφέροντα του κοινού, τις δυνατότητες και τους περιορισμούς του χώρου
και το Διαθεματικό Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών. Είναι αποτέλεσμα
διεπιστημονικής συνεργασίας και διαθεματικής προσέγγισης.

Υλοποιούνται από ερμηνευτές – εκπαιδευτικούς του Μουσείου.

Τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου είναι
σχεδιασμένα έτσι ώστε να συμβάλλουν στην κοινωνική, συναισθηματική και
γνωστική ανάπτυξη του παιδιού ενθαρρύνοντας την κριτική σκέψη, την
πρωτοβουλία, τη δημιουργικότητα και την ανακάλυψη.

Γενικοί στόχοι των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Ε.Π.Μ.

Τα παιδιά

  • Να εξοικειωθούν τα παιδιά με τον μουσειακό χώρο, το έργο τέχνης, την
    πολιτιστική, τεχνολογική και φυσική κληρονομιά.
  • Να γίνει η επίσκεψη στο Μουσείο μια ευχάριστη εμπειρία
    προσαρμοσμένη στις ανάγκες και δυνατότητες του κοινού.
  • Να εξελιχθούν μέσα από τα εκθέματα του Μουσείου οι ικανότητες των παιδιών για παρατήρηση, πρόβλεψη,
    υπόθεση, γενίκευση, σύγκριση, διάκριση, αξιολόγηση.
  • Να εφοδιαστούν με τρόπους ανεξάρτητης μάθησης και
    μελέτης για επόμενες επισκέψεις.

Τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου σχεδιάζονται
και υλοποιούνται από τους εκπαιδευτικούς του μουσείου, τους «ερμηνευτές».
Ερμηνευτής είναι αυτός που επικοινωνεί με το κοινό ανάλογα με τις
δυνατότητες και τα ενδιαφέροντα του. Ο ερμηνευτής δε διδάσκει, δεν ξεναγεί,
δε μεταδίδει γνώσεις, αλλά βοηθάει το κοινό να ανακαλύψει μόνο του αυτό που
το ενδιαφέρει και να μάθει πώς να μαθαίνει.

ΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥ Ε.Π.Μ. ΣΗΜΕΡΑ

Με κριτήριο το κοινό

Από τις αρχές Σεπτεμβρίου θα παρουσιαστούν αναλυτικά τα κατάλληλα
σχεδιασμένα προγράμματα για τη χρονιά 2017-2018:

  • Για σχολικές ομάδες
  • Για παιδιά προσχολικής ηλικίας
  • Για μαθητές δημοτικού
  • Για μαθητές γυμνασίου
  • Για μαθητές λυκείου
  • Για σπουδαστές-φοιτητές και άλλους ενήλικους
  • Για άτομα με αναπηρίες*

*Τα εκπαιδευτικά προγράμματα στα μουσεία για ΑμεΑ μπορούν να

– συμβάλλουν στην αποτροπή του αποκλεισμού των συμμετοχικών δραστηριοτήτων
για τα άτομα με αναπηρίες

– βοηθήσουν στην απόκτηση εμπειριών και εκπαιδευτικών διαδικασιών
χρησιμοποιώντας το Μουσείο ως εργαλείο

– αναπτυχθούν οι δημιουργικές «τάσεις» των ατόμων μέσα από το κατάλληλο
προσαρμοσμένο παιχνίδι σε μουσειακούς χώρους

 

Εορταστικά εκπαιδευτικά προγράμματα

Γιόρτασε τα γενέθλιά σου στο Π.Μ.Α.!

Οι παιδικές γιορτές είναι εκπαιδευτικά προγράμματα που έχουν μελετηθεί και
διοργανώνονται για τα παιδιά και τις οικογένειές τους με αφορμή τα
γενέθλια, την ονομαστική τους εορτή ή κάποιο άλλο ευχάριστο γεγονός. Σκοπός
αυτού του τύπου εκπαιδευτικών προγραμμάτων είναι να ανακαλύψουν οι
«εορτάζοντες» τα εκθέματα του μουσείου μαζί με τους φίλους τους, να παίξουν
και να έχουν την εμπειρία μιας «μουσειακής γιορτής», που θα τους
εξοικειώσει ακόμα περισσότερο με την έννοια «μουσείο».


Μπορείτε να κάνετε δώρο στο παιδί σας ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα
αποκλειστικά για εκείνο και τους φίλους του!

Αναλόγως με την ηλικία και τον αριθμό των παιδιών που θέλετε να
προσκαλέσετε μπορείτε να επιλέξετε ένα από τα παρακάτω εκπαιδευτικά
προγράμματα:

Σε 3 ώρες μπορούμε:

  • Να ταξιδέψουμε στο διάστημα ή να γίνουμε αλχημιστές (αν είμαστε 5-7
    χρόνων)
  • Να γίνουμε «κυνηγοί φαντασμάτων» (αν είμαστε 7-10 χρόνων)
  • Να λύσουμε τον «Κώδικα μελάνι» (αν είμαστε 10-12 χρόνων)

για παιδιά 5-7 χρόνων (νήπια, Α & Β’ Δημοτικού)

«Το σπίτι του Αλχημιστή»

Τα μυστικά ενός αλχημιστή που ζούσε πριν από πολλά πολλά χρόνια γίνονται
αφορμή για να ζήσουν τα παιδιά τη χαρά του πειράματος και της φαντασίας.
Συνταγές για ελιξίρια και φίλτρα μαγικά περνούν στα χέρια των παιδιών… μέσα
από μια σειρά δοκιμασιών.

για παιδιά 7-10 χρόνων (Β’ έως Δ’ Δημοτικού)

«Κυνηγοί φαντασμάτων»

Φήμες λένε πως στο Ωδείο Αθηνών κατοικούν φαντάσματα, τα οποία μαζεύουν
τους πιο «φανταστικούς» ήχους για τη δική τους ηχο-συλλογή. Τα παιδιά
γίνονται κυνηγοί φαντασμάτων και ξεκινά μια περιπέτεια γεμάτη αινιγματικές
παρτιτούρες, μυστηριώδεις ήχους και «φανταστικές» μουσικές!

για παιδιά 10-12 χρόνων (Δ’ έως ΣΤ’ Δημοτικού)

«Κώδικας Μελάνι»

Ένα καλά κρυμμένο μυστικό βρίσκεται στο Παιδικό Μουσείο της Αθήνας. Γρίφοι,
αινίγματα και κώδικες το προστατεύουν εδώ και πολλά χρόνια. Αν μπορέσουμε
να σπάσουμε τον «Κώδικα Μελάνι» θα
αποκαλύψουμε έναν απρόσμενο θησαυρό! Τι λες; θα τα καταφέρουμε;

Για την οικονομική συμμετοχή καθώς και τις ημέρες και ώρες διεξαγωγής
μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον τομέα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων στο 210
3312995 (εσωτερικό 110) ή να στείλετε e-mail στο info@hcm.gr αναφέροντάς μας την ηλικία του
παιδιού που θα γιορτάσει, την επιθυμητή ημερομηνία εορτασμού, τον πιθανό
αριθμό των προσκεκλημένων καθώς και ό,τι κρίνετε απαραίτητο να σας
διευκρινίσουμε.