Σχολικές ομάδες

Eκπαιδευτικά Προγράμματα του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου

Για ομάδες παιδιών 2-3 χρόνων Για ομάδες παιδιών 4-6 χρόνων Για ομάδες Α' και Β' Δημοτικού Για ομάδες Γ' και Δ' Δημοτικού Για ομάδες Ε' και ΣΤ' Δημοτικού

 

Εκπαιδευτικά Προγράμματα στα Αγγλικά

 

Για ομάδες Α'- Γ' Δημοτικού Για ομάδες Δ'- ΣΤ' Δημοτικού

 

Βιωματικές Δράσεις

Για ομάδες Α΄- ΣT΄ Δημοτικού

 

Το Μουσείο Ταξιδεύει… σε άλλους χώρους

 

Στον Εθνικό Κήπο για ομάδες Α' -Β' Δημοτικού Στον Εθνικό Κήπο για ομάδες Γ' - ΣΤ' Δημοτικού Στο Ωδείο Αθηνών για ομάδες Γ' - Δ' Δημοτικού Στην Πλάκα για ομάδες Δ' -ΣΤ' Δημοτικού Στο εργοστάσιο Σοκολατοποιίας Παυλίδη για ομάδες Ε' - ΣΤ' Δημοτικού Στο Πολεμικό Μουσείο για ομάδες Ε' - ΣΤ' Δημοτικού Στα Γυμνάσια για ομάδες Γ' Γυμνασίου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Στο Μουσείο ή στο σχολείο

Στα Ελληνικά ή στα Αγγλικά

Eκπαιδευτικά Προγράμματα του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου για ομάδες παιδιών ηλικίας 2-6 ετών, σχολικές ομάδες Α΄- Στ΄ Δημοτικού & Γ΄ Γυμνασίου 2018-2019

στο «Παιδικό Μουσείο της Αθήνας» ή στο σχολείο

Για παιδιά ηλικίας 2-3 χρόνων

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Μια γραμμή ταξιδεύει»

Μια ευθεία γραμμή ταξιδεύει παρέα με τη μουσική, μεταμορφώνεται και μας καλεί να την ακολουθήσουμε. Μέσα από μια ιστορία ανακαλύπτουμε την ευθεία, την καμπύλη και τον κύκλο. Με το σώμα μας και την κίνηση προσεγγίζουμε βιωματικά τις μορφές που μπορεί να πάρει μια γραμμή.

Για παιδιά ηλικίας 2-4 χρόνων

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Το μικρό και το μεγάλο μια παρέα»

Ποιος μπορεί να φοράει ένα παπούτσι νούμερο 50; Πόσο βαρύ είναι ένα αναδευτήρι ενός μέτρου; Ανακαλύπτουμε αντικείμενα από τις συλλογές του Μουσείου και προσεγγίζουμε την έννοια του μεγέθους. Συγκρίνουμε αντικείμενα, τα συσχετίζουμε και εξοικειωνόμαστε με απλές μαθηματικές έννοιες και δεξιότητες.

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Πάω βόλτα με μια φυσαλίδα»

Με σαπούνι και νερό, με χωνιά και άλλα αντικείμενα που χρησιμοποιούμε καθημερινά ανακαλύπτουμε τις φυσαλίδες. Παίζοντας εξερευνούμε τον κόσμο της επιστήμης και της τέχνης, αναπτύσσουμε τη φαντασία μας και ταξιδεύουμε!

Για παιδιά ηλικίας 3-4 χρόνων

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ο χορός των σχημάτων»

Με ποιον τρόπο χορεύουν τα σχήματα; Τι ήχο κάνει ο κύκλος; Πώς ακούγεται το τετράγωνο; Εμπνεόμαστε από τη ζωγραφική και τη μουσική και γνωρίζουμε τα βασικά γεωμετρικά σχήματα. Αξιοποιούμε το σώμα μας και την κίνηση προκειμένου να δημιουργήσουμε το δικό μας έργο τέχνης.

Ημέρα πραγματοποίησης: Δευτέρα
Διάρκεια προγράμματος: 50’

Αριθμός παιδιών σε κάθε πρόγραμμα: έως 15

Στην περίπτωση υλοποίησης του προγράμματος στον χώρο του σχολείου υπάρχει ελάχιστος αριθμός συμμετοχών που είναι: 30 παιδιά

Οικονομική συμμετοχή:
5,00 ευρώ για κάθε παιδί αν το πρόγραμμα πραγματοποιηθεί στο Παιδικό Μουσείο της Αθήνας &
6,00 ευρώ αν το πρόγραμμα πραγματοποιηθεί στον χώρο του σχολείου και ενισχύει τους σκοπούς του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου.

στο «Παιδικό Μουσείο της Αθήνας»

Για παιδιά 4-6 χρόνων

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Από την αγορά στο πιάτο μου»

Τα παιδιά παίζοντας παιχνίδι ρόλων στο νέο έκθεμα «Το αλφαβητάρι της διατροφής» διακρίνουν τα τρόφιμα σε ομάδες και αναγνωρίζουν τη σημασία της ισορροπημένης διατροφής στην καθημερινότητά τους.

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα:  «Ας Μαγειρέψουμε στο Παιδικό Μουσείο της Αθήνας!»

Τα παιδιά αξιοποιώντας τις αισθήσεις τους ανακαλύπτουν τα υλικά μιας συνταγής γεμάτης διαφορετικές υφές, χρώματα, αρώματα και γεύσεις! Μετρούν, ανακατεύουν, πλάθουν, ζυμώνουν, δοκιμάζουν και δημιουργούν!

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Ο Χορός των Σχημάτων»

Ποιο σχήμα κατρακυλάει πιο γρήγορα σε μία κατηφόρα; Ποιο περπατά αργά σαν τη χελώνα; Κι αν τα τρίγωνα είχαν φωνή ποιο τραγούδι θα μας έλεγαν; Τα παιδιά μέσα από ήχους και ρυθμούς ανακαλύπτουν σχήματα και αριθμούς στο σώμα, στη φύση, στη μουσική κι όλος ο κόσμος ήχος θα γενεί!

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Τα μυστικά  της Σοφίτας»

Παλιές φωτογραφίες, παπούτσια, ρούχα, καπέλα εποχής, αντικείμενα καθημερινής χρήσης και χίλια δυο άλλα κρύβονται στη Σοφίτα του Παιδικού Μουσείου της Αθήνας. Τα παιδιά παίζοντας έρχονται σε επαφή με το παρελθόν, ανακαλύπτουν τα παλιά αντικείμενα, τα συγκρίνουν με τα δικά τους και καλλιεργούν τη φαντασία και τη δημιουργική σκέψη τους.

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Δικαίωμά μου!»

Ποια δικαιώματα έχω ως παιδί; Ποια γίνονται σεβαστά; Ποια παραβιάζονται;

Τα παιδιά μέσα από τις εκπαιδευτικές συλλογές του Μουσείου, προσεγγίζουν βιωματικά αναφαίρετα δικαιώματα του παιδιού, όπως η στέγη, η ασφάλεια, η εκπαίδευση, το παιχνίδι κ. ά. και δημιουργούν ένα σπίτι για να στεγάσουν τα δικαιώματα των παιδιών όλου του κόσμου.

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Πολλές φορές κι έναν καιρό»

Πώς θα ήταν η ζωή μας αν δεν υπήρχαν παραμύθια; Πού θα ζούσαν οι αγαπημένοι μας ήρωες; Με αφορμή μια παραμυθο-περιπέτεια τα παιδιά εντοπίζουν τα βασικά χαρακτηριστικά των παραμυθιών. Στη συνέχεια, με μαγικό βοηθό τη φαντασία τους γίνονται οι ίδιοι δημιουργοί και εικονογραφούν τη δική τους ιστορία!

 

Ώρες διεξαγωγής των εκπαιδευτικών προγραμμάτων:  9:15 – 10:30 & 11:15 – 12:30

Αριθμός παιδιών σε κάθε πρόγραμμα: έως 25               

Οικονομική συμμετοχή: 5,00 ευρώ για κάθε παιδί και ενισχύει τους σκοπούς του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου.
Τα παραπάνω εκπαιδευτικά προγράμματα προσαρμόζονται ανάλογα κατά την περίοδο των Χριστουγέννων, των Αποκριών και του Πάσχα.

 

στο «Παιδικό Μουσείο της Αθήνας»

Δημοτικό σχολείο 

Για Α’ και Β’ Δημοτικού

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα:  «Εγώ …αλλιώς!»

Μια διαδραστική ιστορία γίνεται πηγή έμπνευσης και έναυσμα, ώστε τα παιδιά να ανακαλύψουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τις δεξιότητές τους. Μέσα από την ανακάλυψη του εαυτού και του διαφορετικού καλλιεργούν αξίες που σχετίζονται με την αποδοχή και τον σεβασμό στη διαφορετικότητα συμβάλλοντας  στην ομαλή ένταξή τους στην κοινωνία.

Αριθμός μαθητών: έως 25

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Ο προπαππούς και η προγιαγιά διηγούνται» / Εγκεκριμένο από το ΥΠΠΕΘ

Τα παιδιά μέσα από την παρατήρηση των παλιών αντικειμένων ανακαλύπτουν στοιχεία για την παλιά εποχή, έρχονται σε επαφή την έννοια της συνέχειας και της εξέλιξης και φτιάχνουν το δικό τους γενεαλογικό δέντρο.

Αριθμός μαθητών: έως 25

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Πολλές φορές κι έναν καιρό» / Εγκεκριμένο από το ΥΠΠΕΘ

Ήρωες, αντίπαλοι, βοηθοί, μαγικά αντικείμενα και μέσα μεταφοράς συναντιούνται στο Παιδικό Μουσείο της Αθήνας και εμπνέουν τα παιδιά να δημιουργήσουν και να εικονογραφήσουν τη δική τους περιπέτεια!

Αριθμός μαθητών: έως 50 (σε δύο παράλληλα εκπαιδευτικά προγράμματα)

Για Γ’ και Δ’ Δημοτικού

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Η χαμένη βαλίτσα»

Πόσα πράγματα έχει να μας πει μια βαλίτσα; Τι μπορούμε να καταλάβουμε για έναν άνθρωπο μέσα από τα πράγματά του; Τα παιδιά μέσα από τα αντικείμενα μιας βαλίτσας ανακαλύπτουν κοινά και διαφορετικά πολιτισμικά στοιχεία των ανθρώπων, αλλά και στοιχεία της ταυτότητάς τους. Στη συνέχεια, ανακαλύπτουν και αποκαλύπτουν στοιχεία της δικής τους προσωπικότητας επιλέγοντας τα αντικείμενα της δικής τους βαλίτσας…

Αριθμός μαθητών: έως 25

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Κάτι έχω να σας πω…» / Εγκεκριμένο από το ΥΠΠΕΘ

Πώς θα αισθανόταν ένα παλιό τηλέφωνο αν συνομιλούσε με ένα κινητό αφής; Τι θα έλεγε ένα σίδερο του 19ου αι. αν συναντούσε ένα ατμοσίδερο; Αντικείμενα της παλιάς εποχής που έχουν αλλάξει ή δεν υπάρχουν πια, συνομιλούν με αντίστοιχα σύγχρονά τους. Τα παιδιά εξοικειώνονται με την έννοια του χρόνου, εντοπίζουν ομοιότητες και διαφορές και… δίνουν φωνή στις δικές τους αφηγήσεις.

Αριθμός μαθητών: έως 25

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Θα σου πω μια ιστορία… με το νι και με το σίγμα!» / Εγκεκριμένο από το ΥΠΠΕΘ

Τα γράμματα της αλφαβήτου δίνουν έμπνευση στους μαθητές να επιλέξουν πρωτότυπους ήρωες και να πλέξουν ιστορίες με αφορμή το πρώτο γράμμα του ονόματός τους. Τα παιδιά συνεργάζονται, συγγράφουν και εμψυχώνουν τη δική τους ιστορία!

Αριθμός μαθητών: έως 50 (σε δύο παράλληλα εκπαιδευτικά προγράμματα)

Για Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Κόμικ… ιστορίες στο Μουσείο!» / Εγκεκριμένο από το ΥΠΠΕΘ

Με αφορμή τη συλλογή των κόμικ του Κέντρου Έρευνας & Τεκμηρίωσης του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου τα παιδιά αναγνωρίζουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του αγαπημένου αυτού κειμενικού είδους μικρών και μεγάλων. Στη συνέχεια, εμπνεόμενοι από τις συλλογές των εκθεμάτων του μουσείου, επιλέγουν τους δικούς τους πρωτότυπους ήρωες και δημιουργούν τις περιπέτειές τους… καρέ-καρέ!

Αριθμός μαθητών: έως 50 (σε δύο παράλληλα εκπαιδευτικά προγράμματα)

  •  Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Από την παλιά εποχή… στο μέλλον» / Εγκεκριμένο από το ΥΠΠΕΘ

Τα παιδιά συγκρίνουν σύγχρονα αντικείμενα καθημερινής χρήσης με αντίστοιχα του παρελθόντος και κατανοούν βιωματικά τις αλλαγές στην κατασκευή των αντικειμένων σύμφωνα με την εξέλιξη της τεχνολογίας και τις ανάγκες των χρηστών ανά εποχή.

Αριθμός μαθητών: έως 25

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Ψηφιοποιώ, κινώ και δημιουργώ»

Οι μαθητές και οι μαθήτριες εστιάζουν στις οπτικές οφθαλμαπάτες, εξοικειώνονται με αναλογικούς και ψηφιακούς τρόπους δημιουργίας της ψευδαίσθησης της κίνησης και φωτογραφίζοντας υλικό από τα εκθέματα και τις συλλογές, ψηφιοποιούν και δημιουργούν τις δικές τους ιστορίες με κινούμενες εικόνες. Αξιοποιώντας την τεχνική του stop motion, τα παιδιά εξοικειώνονται με τη χρήση νέων τεχνολογιών, όχι μόνο ως μέσο επικοινωνίας και ψυχαγωγίας, αλλά και ως μέσο δημιουργικής έκφρασης.

Αριθμός μαθητών: έως 50 (σε δύο παράλληλα εκπαιδευτικά προγράμματα)

 

Ώρες διεξαγωγής των εκπαιδευτικών προγραμμάτων9:00 – 10:30 & 11:00 – 12:30

Οικονομική συμμετοχή: 5,00 ευρώ για κάθε παιδί και ενισχύει τους σκοπούς του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου.
Τα παραπάνω εκπαιδευτικά προγράμματα προσαρμόζονται ανάλογα κατά την περίοδο των Χριστουγέννων, των Αποκριών και του Πάσχα.

 

Εκπαιδευτικά προγράμματα στην αγγλική γλώσσα*

 Το Ελληνικό Παιδικό Μουσείο πραγματοποιεί εκπαιδευτικά προγράμματα στην αγγλική γλώσσα για μη φυσικούς ομιλητές. Τα εκπαιδευτικά προγράμματα υλοποιούνται από αγγλόφωνους εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς τους Μουσείου (ερμηνευτές) αποκλειστικά στην αγγλική γλώσσα και σύμφωνα με τις αρχές της επικοινωνιακής μεθόδου.

Για Α’- Γ’ Δημοτικού

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Χρώματα και αριθμοί κρύφτηκαν στο Μουσείο»

Χρώματα και αριθμοί κρύβονται στο Παιδικό Μουσείο της Αθήνας.

Ελάτε να εξερευνήσουμε το Μουσείο, να τα εντοπίσουμε και μέσα από το παιχνίδι να ανακαλύψουμε… πώς τα λέμε στα αγγλικά!

Αριθμός μαθητών: έως 50

Για Δ’- ΣΤ’ Δημοτικού

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Από την Αγορά στο … πιάτο μας»

Τα παιδιά μέσα από ένα παιχνίδι ρόλων στην «Αγορά» του Παιδικού Μουσείου της Αθήνας εξοικειώνονται με το λεξιλόγιο γύρω από τη διατροφή, συγκεντρώνουν τα απαραίτητα υλικά και παρασκευάζουν τη δική τους συνταγή στην «Κουζίνα».

Αριθμός μαθητών: έως 25

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Η φύση στην ….πόλη μας»

Οι συλλογές του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου της Αθήνας γίνονται πηγή έμπνευσης για να μιλήσουν τα παιδιά για τη ζωή και τα προβλήματα των μεγάλων πόλεων, να προτείνουν λύσεις και δράσεις και να κατασκευάσουν την πόλη των ονείρων τους!

Αριθμός μαθητών: έως 25

Οικονομική συμμετοχή: 5,00 ευρώ για κάθε παιδί & ενισχύει τους σκοπούς του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου
* Τα εκπαιδευτικά προγράμματα στην αγγλική γλώσσα πραγματοποιούνται στο Παιδικό Μουσείο της Αθήνας κάθε Τρίτη.

Βιωματικές Δράσεις για σχολικές ομάδες Α΄- Στ΄ Δημοτικού

Το παιδαγωγικό παιχνίδι, η βιωματική μάθηση και η εμπλοκή των μαθητών σε δράσεις, οι οποίες συνδέονται άμεσα με την πραγματική ζωή,  αποτελούν ζητούμενα της εκπαίδευσης. Το Ελληνικό Παιδικό Μουσείο ακολουθώντας τις τάσεις της σύγχρονης παιδαγωγικής σχεδιάζει και υλοποιεί βιωματικές δράσεις, στις οποίες τα παιδιά καλούνται σε ένα παιχνίδι ρόλων να αναλάβουν τη θέση κάποιου επαγγελματία και μέσα από αυτό να αναπτύξουν οριζόντιες και κάθετες δεξιότητες. Σκηνικό αποτελεί το νέο έκθεμα «Το αλφαβητάρι της διατροφής» και το αγαπημένο έκθεμα των παιδιών «Η κουζίνα», τα οποία εμπνέουν τα παιδιά είτε να προσεγγίσουν την ισορροπημένη διατροφή είτε να αναπτύξουν μαθηματικές δεξιότητες με παιγνιώδη τρόπο – ανάλογα με τη θεματική που έχει επιλεχθεί.

 

Ώρες διεξαγωγής των προγραμμάτων : 09.30-10.30, 10.30- 11.30 & 11.30- 12.30

Οικονομική συμμετοχή: Η οικονομική συμμετοχή είναι 3,50 ευρώ για κάθε παιδί. Σε περίπτωση συμμετοχής σε δύο διαδοχικές εκπαιδευτικές δράσεις είναι 6,00 ευρώ για κάθε παιδί και ενισχύει τους σκοπούς του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου.

«Η διατροφή σε πρώτο πλάνο»

Τα παιδιά καλούνται να οργανώσουν ένα σούπερ μάρκετ ή να εργαστούν ως μάγειρες για να κατασκευάσουν τα δικά τους αρτοποιήματα με στόχο:

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ – Β΄ δημοτικού

  • Να ανακαλύψουν τις ομάδες τροφίμων
  • Να ταξινομήσουν και να αντιστοιχίσουν τα τρόφιμα στις ομάδες, στις οποίες ανήκουν
  • Να αναγνωρίσουν τη σημασία εμπλουτισμού της διατροφής τους με τροφές από όλες τις ομάδες.
  • Να υιοθετήσουν την ισορροπημένη διατροφή στην καθημερινότητά τους

Οι μαθητές και οι μαθήτριες  της Γ΄- Δ΄ δημοτικού

  • Να ανακαλύψουν την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής
  • Να κατανοήσουν τη σύνθεση της διατροφικής πυραμίδας και τη διαστρωμάτωση των ομάδων τροφίμων, ανάλογα με το πόσο συχνά ή σπάνια είναι καλό να καταναλώνονται φτιάχνοντας το καρότσι της εβδομάδας
  • Να δημιουργήσουν την προσωπική τους πυραμίδα σε συνδυασμό με τις δικές τους διατροφικές συνήθειες
  • Να εμπλουτίσουν το καθημερινό διαιτολόγιό τους με υγιεινές επιλογές και συνήθειες.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες  της Ε΄- Στ δημοτικού

  • Να συνδυάσουν τροφές, προκειμένου να εμπνευστούν υγιεινές επιλογές για το δεκατιανό και απογεματινό τους γεύμα
  • Να προτείνουν δημιουργικούς τρόπους για τη σωστή διαχείριση των τροφίμων, προκειμένου να αποφεύγεται η άσκοπη κατανάλωση
  • Να καλλιεργήσουν την ικανότητα να αντιστέκονται στο έτοιμο φαγητό
  • Να επηρεάσουν θετικά τις διατροφικές συνήθειες της οικογένειάς τους

«Ας βγάλουμε τα μαθηματικά από το βιβλίο» 

Τα παιδιά καλούνται να οργανώσουν ένα σούπερ μάρκετ ή να εργαστούν ως μάγειρες για να κατασκευάσουν τα δικά τους αρτοποιήματα με στόχο:

Οι μαθητές και οι μαθήτριες  της Α΄ – Β΄ δημοτικού

  • Να ταξινομήσουν
  • Να εκτελέσουν πράξεις πρόσθεσης και αφαίρεσης με φυσικούς αριθμούς
  • Να προσεγγίσουν την έννοια του διαμερισμού
  • Να έρθουν σε επαφή με τις έννοιες μήκους, μάζας και χρόνου
  • Να αντιληφθούν τον μηχανισμό αγοράς και πώλησης

Οι μαθητές και οι μαθήτριες  της Γ΄- Δ΄ δημοτικού

  • Να εκτελούν πράξεις πρόσθεσης και αφαίρεσης με φυσικούς αριθμούς
  • Να δουν στην πράξη την εφαρμογή δεκαδικών αριθμών και κλασμάτων
  • Να εξασκηθούν στη μέτρηση μήκους, μάζας, επιφάνειας και, διαισθητικά, της χωρητικότητας
  • Να εξοικειωθούν με τις μονάδες μέτρησης χρήματος μέσα από την αγορά και την πώληση
  • Να εξασκηθούν σε απλές μετατροπές μονάδων μέτρησης

Οι μαθητές και οι μαθήτριες  της Ε΄- Στ δημοτικού

  • Να εξοικειωθούν με τη χρήση των μετρήσεων στην καθημερινή ζωή
  • Να εκτελέσουν πράξεις της πρόσθεσης, της αφαίρεσης, του πολλαπλασιασμού και της διαίρεσης φυσικών, κλασματικών και δεκαδικών αριθμών
  • Να αξιοποιήσουν την πρόσθεση και αφαίρεση συμμιγών αριθμών στην πράξη
  • Να εξασκηθούν στη συλλογή και καταγραφή των δεδομένων ενός προβλήματος
  • Να διατυπώσουν προβλέψεις για την εξέλιξη ενός φαινομένου

 

Το Μουσείο ταξιδεύει… σε άλλους χώρους

Στον Εθνικό Κήπο

Για Α’ & Β’ Δημοτικού

 Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Ας ανακαλύψουμε τον Εθνικό Κήπο»

Μέσα από μία διαδραστική περιήγηση στον μεγαλύτερο κήπο της Αθήνας, οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να ανακαλύψουν τη χλωρίδα και την πανίδα του Εθνικού Κήπου, να αναπτύξουν δεξιότητες όπως η παρατήρηση, η σύγκριση, η ταξινόμηση κ.ά. και βιωματικά να ευαισθητοποιηθούν αναφορικά με ζητήματα προστασίας του περιβάλλοντος.

Αριθμός μαθητών: έως 50 (σε δύο παράλληλα εκπαιδευτικά προγράμματα)

Ημέρες & ώρες διεξαγωγής        : Τρίτη – Παρασκευή 09:00 – 10:30 & 11:00 – 12:30

Οικονομική συμμετοχή : 5,00 ευρώ για κάθε παιδί & ενισχύει τους σκοπούς του ΕΠΜ

 Για Γ΄, Δ’, Ε’ & ΣΤ’ Δημοτικού

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Φοίνικες, κριάρια και παγώνια στο κέντρο της Αθήνας;»*

Ανάμεσα στις πολυκατοικίες, τα αυτοκίνητα και τον θόρυβο, στην καρδιά της πόλης βρίσκεται ο Εθνικός Κήπος. Μια πυξίδα, ένας μεγεθυντικός φακός, κιάλια, ο χάρτης του κήπου, ένα εκπαιδευτικό φυλλάδιο και πάνω απ’ όλα η διάθεση για εξερεύνηση είναι τα εργαλεία, για να ανακαλύψουν τα παιδιά τον πιο μεγάλο και πράσινο κήπο της πρωτεύουσας μας.

Αριθμός μαθητών: έως 50 (σε δύο παράλληλα εκπαιδευτικά προγράμματα)

Ημέρες & ώρες διεξαγωγής        : Τρίτη – Παρασκευή 09:00 – 10:30 & 11:00 – 12:30

Οικονομική συμμετοχή : 5,00 ευρώ για κάθε παιδί & ενισχύει τους σκοπούς του ΕΠΜ

Στο Ωδείο Αθηνών

Για Γ΄& Δ΄ Δημοτικού

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Μουσική & μουσικοί»

Οι μαθητές και οι μαθήτριες εξοικειώνονται με τον υπέροχο  κόσμο της μουσικής.

Άρπα, κοντραμπάσο, τσέμπαλο, τσελέστα, ξυλόφωνο, πιατίνια, κάσα και ταμ ταμ, δονούνται, κρούονται, ηχούν, μάς μιλούν και αποκαλύπτονται από τους δασκάλους του Ωδείου Αθηνών και τους ερμηνευτές του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου.

Πίσω από κάθε πόρτα του Ωδείου κρύβεται ένας μουσικός κόσμος.  Τα παιδιά μέσα από την περιήγησή τους στις αίθουσες μουσικής του Ωδείου ανακαλύπτουν τον πλούτο των οργάνων, τα χρώματα και τα … ηχοχρώματα, τα σχήματα, τα υλικά κατασκευής τους. Στη συνέχεια, με τη βοήθεια των μουσικών της ορχήστρας εξερευνούν ρυθμούς, εντάσεις, πειραματίζονται με την κίνηση και την αναπνοή. Η δράση κορυφώνεται με μια συναυλία που θα πραγματοποιηθεί αποκλειστικά για εκείνα!

Αριθμός μαθητών : έως 50

Ημέρα και ώρες διεξαγωγής: Πέμπτη 10:00 – 11:30

Οικονομική συμμετοχή : 7,00 ευρώ για κάθε παιδί

Στην Πλάκα

Για Δ’, Ε’ & ΣΤ’ Δημοτικού

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Οδοιπορικό Στην Πλάκα»

Η αρχαία Ελλάδα, το Βυζάντιο, η εποχή της Τουρκοκρατίας συνυπάρχουν αρμονικά στην πιο όμορφη, ίσως, γειτονιά της Αθήνας, την Πλάκα.  Από τα Αναφιώτικα στο μνημείο του Λυσικράτους και από τον Μεντρεσέ στον ναό της Αγίας Αικατερίνης, οι μαθητές συνεργάζονται προκειμένου να εξερευνήσουν και να ανακαλύψουν τις διαφορετικές περιόδους της ελληνικής ιστορίας μέσα από τα μνημεία της Πλάκας.

Αριθμός μαθητών: έως 50 (σε δύο παράλληλα εκπαιδευτικά προγράμματα)

Ημέρες & ώρες διεξαγωγής        : Τρίτη – Παρασκευή 09:00 – 10:30 & 11:00 – 12:30

Σημείο συνάντησης: Ι. Ναός Αγίας Αικατερίνης, Γαλανού Δημητρίου & Χαιρεφώντος

Οικονομική συμμετοχή : 5,00 ευρώ για κάθε παιδί & ενισχύει τους σκοπούς του ΕΠΜ

Τις περιόδους των εορτών όλα τα σχολικά εκπαιδευτικά προγράμματα προσαρμόζονται στο πνεύμα των ημερών. Τα Χριστούγεννα, τις Απόκριες και το Πάσχα εμπνεόμαστε από έθιμα και παραδόσεις της χώρας μας, αλλά και από άλλα μέρη του κόσμου και μεταφέρουμε στο Παιδικό Μουσείο της Αθήνας μια νότα… γιορτινή!

Συγκεκριμένα, για την περίοδο των Χριστουγέννων τα μελομακάρονα “υπολογίζονται” με μαθηματική ακρίβεια, ο προπάππος και η προγιαγιά μάς υποδέχονται με χριστουγεννιάτικα έθιμα και παραδόσεις και οι ήρωες των παραμυθιών μπαίνουν σε μοναδικές  χριστουγεννιάτικες μουσειακές περιπέτειες.

Τις Απόκριες στο Παιδικό Μουσείο κινέζικοι δράκοι στροβιλίζονται με χαρταετούς και αρλεκίνους φτιάχνοντας πρωτότυπες ιστορίες, μοσχομυριστές λαγάνες μάς ανοίγουν την όρεξη για μαθηματικά, Γέροι και Κορέλες  και άλλα έθιμα του τόπου μας, μάς εμπνέουν και γίνεται του … Κουτρούλη ο γάμος!

Το Πάσχα τα μαθηματικά θα ξεπηδήσουν από το σχολικό βιβλίο και θα γίνουν κουλούρια και λαζαράκια, τα έθιμα της Λαμπρής θα μας ταξιδέψουν σε διαφορετικές γωνιές του τόπου μας και πρωτότυποι πασχαλινοί ήρωες θα δραπετεύσουν από τα εκθέματα και τις συλλογές του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου.

 

Στο εργοστάσιο Σοκολατοποιίας Παυλίδη

Για Ε’ & ΣΤ’ Δημοτικού

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Η σοκολάτα και ο Παυλίδης» 

        στο Εργοστάσιο ΣΟΚΟΛΑΤΟΠΟΙΪΑΣ ΠΑΥΛΙΔΗ, Πειραιώς 135, Αθήνα

Ώρες διεξαγωγής: Πέμπτη 9:30 – 11:30

Οι μαθητές και οι μαθήτριες σε έναν αυθεντικό βιομηχανικό χώρο ανακαλύπτουν τους χώρους παραγωγής ενός εργοστασίου, ανακαλύπτουν τα συστατικά της σοκολάτας, αναγνωρίζουν τη διατροφική της αξία και διερευνούν τα στάδια παραγωγής της σοκολάτας από το κακαόδεντρο έως …το εργοστάσιο.

Αριθμός μαθητών: έως 25

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα πραγματοποιείται για 24η σχολική χρονιά με την ευγενική χορηγία της εταιρείας Mondelez International και δεν έχει οικονομική συμμετοχή.

Στο Πολεμικό Μουσείο

Για Ε’ & ΣΤ΄ Δημοτικού

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ιστορικοί στο Μουσείο» στο Πολεμικό Μουσείο
(Βασ. Σοφίας & Ριζάρη 2, Αθήνα – είσοδος από Ριζάρη)

 

Οι μαθητές και οι μαθήτριες αξιοποιώντας τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις τους για την Εθνική Εορτή της 25ης Μαρτίου, γίνονται ιστορικοί στο μουσείο, θέτουν ερευνητικά ερωτήματα για την Ελληνική Επανάσταση, εφοδιάζονται με τρόπους ανεξάρτητης παρατήρησης εκθεμάτων συλλέγοντας και αναλύοντας προβλήματα και δημιουργούν το δικό τους βιβλίο ιστορίας για τη συγκεκριμένη ιστορική περίοδο.

Αριθμός μαθητών: έως 50 (σε δύο παράλληλα εκπαιδευτικά προγράμματα)

Ημέρα & ώρες διεξαγωγής : Τετάρτη 09:15 – 10:45 & 11:00 – 12:30

Οικονομική συμμετοχή : 5,00 ευρώ για κάθε παιδί

 

Στα Γυμνάσια

Για Γ’ Γυμνασίου 

  • Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Είναι αυτό τέχνη;»

Το Ελληνικό Παιδικό Μουσείο (ΕΠΜ) υλοποιεί για έκτη συνεχή σχολική χρονιά το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Είναι αυτό τέχνη;».

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές & μαθήτριες Γ΄ Γυμνασίου,  ολοκληρώνεται σε δύο (2) συναντήσεις διάρκειας 1 ώρας και 45 λεπτών η καθεμία και πραγματοποιείται μέσα στη σχολική τάξη από τους ερμηνευτές του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου.

Στόχοι του προγράμματος είναι οι μαθητές & οι μαθήτριες

  • να έρθουν σε επαφή και να ευαισθητοποιηθούν όσον αφορά στη σύγχρονη τέχνη με βιωματικό τρόπο,
  • να εξοικειωθούν με σύγχρονα καλλιτεχνικά ρεύματα και τους εκπροσώπους τους και
  • να αναπτύξουν πολλαπλούς, προσωπικούς και συλλογικούς τρόπους προσέγγισης του έργου τέχνης

Στην πρώτη συνάντηση,

οι μαθητές & οι μαθήτριες έρχονται σε επαφή με τη σύγχρονη τέχνη γνωρίζοντας τρία βασικά καλλιτεχνικά ρεύματα και τους εκπροσώπους τους. Ανακαλύπτουν την ψυχοσύνθεση των καλλιτεχνών, τους συνδέουν με γεγονότα της εποχής που επηρέασαν την τέχνη τους κι εξοικειώνονται με υλικά και σύμβολα που εκείνοι χρησιμοποιούν. Στη συνέχεια, εμπνεόμενοι από τα καλλιτεχνικά ρεύματα που ανακάλυψαν, δημιουργούν έργα αξιοποιώντας αντικείμενα. Παράλληλα, δίνεται ένα σχέδιο εργασίας στους μαθητές & τις μαθήτριες σύμφωνα με το οποίο δημιουργούν έργα χρησιμοποιώντας όποιον τρόπο επιθυμούν με σκοπό να τα παρουσιάσουν στην επόμενη συνάντηση.

Στη δεύτερη συνάντηση,

οι μαθητές & οι μαθήτριες, με δημιουργικές δραστηριότητες ανακαλούν στη μνήμη τους τα καλλιτεχνικά ρεύματα που ανακάλυψαν στην πρώτη συνάντηση. Στη συνέχεια, ανακαλύπτουν νέα κινήματα της σύγχρονης τέχνης και εκπροσώπους τους κι έρχονται σε επαφή με τον βίο και το έργο τους αξιοποιώντας οπτικοακουστικό υλικό. Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται με τη χρήση πραγματικών αντικειμένων, τα οποία συνδέονται με τους καλλιτέχνες και το έργο τους και γίνονται έργα στα χέρια των μαθητών & των μαθητριών.

 Σχεδιασμός, Υλοποίηση, Αξιολόγηση: ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε με πρωτοβουλία του Πολιτιστικού & Αναπτυξιακού Οργανισμού κοινής ωφέλειας ΝΕΟΝυλοποιείται με δωρεά του ΝΕΟΝ και δεν έχει οικονομική συμμετοχή.

ΕΓΚΡΙΣEIΣ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ: Αρ. Πρ. Φ13.1/126492/Δ2 – 29/7/2016 | Αρ.Πρ. Φ13.1/207396/Δ2 – 28/11/2017